آمارگیری صفحات خورشیدی با کمک هوش مصنوعی

همزمان با افزایش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر، تلاش برای تهیه آمار دقیق در این زمینه نیز آغاز شده و آمریکا قصد دارد با به کارگیری هوش مصنوعی و ماهواره صفحات خورشیدی را سرشماری کند.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، جمع آوری اطلاعات دقیق در مورد میزان تولید انرژی از طریق صفحات خورشیدی و تهیه نقشه پراکندگی صفحات خورشیدی در کل کشور، از جمله اهداف اجرای طرح مذکور است.

مقامات دولتی می گویند در مورد استفاده تجاری از صفحات خورشیدی اطلاعات کم وبیش مفیدی جمع آوری کرده اند، اما اطلاعات آنها در مورد استفاده های شخصی و خصوصی از این صفحات به میزان کافی نیست.

مجری این طرح که دیپ سولار نام گرفته، دانشگاه استنفورد است و با اجرای آن ابعاد، موقعیت مکانی و تعداد صفحات خورشیدی موجود در کل آمریکا مشخص خواهد شد.

هوش مصنوعی مورد استفاده در این طرح برای بررسی بیش از یک میلیارد تصویر ماهواره ای و شناسایی تمامی صفحات خورشیدی نصب شده بر روی پشت بام ها مورد استفاده قرار می گیرد.

دقت هوش مصنوعی مورد استفاده در این طرح ۹۳ درصد بوده و تلاش می شود این دقت باز هم افزایش یابد. اجرای طرح دیپ سولار  در عرض یک ماه صورت می گیرد و این در حالی است که انسان ها برای تکمیل آن به سال ها زمان نیاز داشتند.

اطلاعات اولیه ای که در مورد نتایج این طرح در جریان منتشر شده از نصب صفحات خورشیدی در حدود ۱.۴۷ میلیون نقطه در سراسر آمریکا خبر می دهد.

قرار است بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات اولیه داده های بیشتری در این زمینه منتشر شود.

منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;