شکرچی‌زاده: ۱۰۰ برج و پنج بیمارستان در گسل‌های اصلی تهران ساخته شده است

شکرچی‌زاده گفت: ۷۵ کیلومتر از سطح تهران در محدوده گسل‌ قرار دارد که پنج بیمارستان و ۱۰۰ برج در این مناطق ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در حاشیه نخستین نمایشگاه مسکن، شهرسازی و بازآفرینی شهری با بیان اینکه یکی از وظایف مهم مرکز تحقیقات تدوین مقررات ملی ساختمان و آیین‌نامه ۲۸۰۰ است، اظهار کرد: آیین‌نامه طراحی ساختمان در برابر زلزله در دولت یازدهم و دوازدهم ویرایش شد.

وی ادامه داد: ویرایش ۵۰ درصد آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن در چهار بخش به اتمام رسیده و منتشر شده است و ۵۰ درصد باقیمانده تا نیمه اول سال آینده منتشر می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان اینکه بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌های تخصصی کشور در برابر حوادثی مانند زلزله از مهم‌ترین فعالیت‌های این مرکز به شمار می‌رود، گفت: در آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان سعی شده اقدامات لازم برای کاهش خطرات ناشی از زلزله بررسی شود.

وی اظهار کرد: در زلزله بم ۳۰ هزار نفر کشته شدند، اما در زلزله کرمانشاه با ریشتر بالاتر ۶۰ درصد از ساختمان‌ها آسیب ندیدند و این نشان دهنده اهمیت ویرایش و تدوین جدید آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان و رعایت کردن تمامی قوانین موجود در آن است.

شکرچی‌زاده ادامه داد: باید اقدامات موثرتر در آیین‌نامه پیاده‌سازی و اجرایی شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی در ادامه به تعیین محل گسل‌ها در شهر‌ها اشاره کرد و افزود: در نقشه‌های تفضیلی شهر تهران گسل‌ها مشخص شده و در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است و این سازمان باید در تمامی دستورالعمل‌ها گسل‌ها را مد نظر خود قرار دهد.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت بیمارستان‌ها و مقاوم سازی آنها قابل قبول نیست و مرکز تحقیقات تا به این لحظه چندین بار تذکر داده است.

منبع رسالت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;