الزامی شدن صدور شناسنامه فنی ملکی توسط سازنده ذی صلاح

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران به فاصله یک روز پس از آنکه با انتشار نامه ای بر روی خروجی پایگاه اطلاعی رسانی سایت متبوعش بکارگیری مجری ذی صلاح را الزامی کرد انتشارنامه ای خطاب به ناظران حقیقی و حقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران صدور پایان کار پروانه ساختمانی را مشروط به صدورشناسنامه فنی وملکی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، در این نامه که خطاب به ناظران حقیقی وحقوقی سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران نوشده شده آمده است که :وفق ماده ۳۱ و۳۵ آیین نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان صدور پایان کار منوط به صدورشناسنامه فنی و ملکی می باشد.

در ادامه این نامه آمده است : لذا ضرورت دارد ناظران محترم از صدور گواهی اتمام عملیات ساختمانی قبل از تکمیل و ارایه شناسنامه فنی و ملکی توسط سازنده ذی صلاح و سازمان نظام مهندسی اجتناب کند.

موضوع الزامی شدن صدور شناسانه فنی- ملکی ساختمان بالغ بر یک دهه است که مطرح شده است اما تاکنون به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها اجرایی شدن عملیاتی نشده است.

بررسی ها حاکی از آن است که مواردی نظیر فقدان کارگر ماهر ساختمانی و نبود شرکت‌های بیمه و همچنین مداخله افراد فاقد تخصص در ساخت وساز از جمله شاخص ترین دلایلی است که سبب تعویق اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی ساختمان شده است.

پیش از این نیز شهرداری تهران در دوره مدیریت قالیباف عنوان کرده بود که به دلیل مقاومت سازنده های ساختمانی درباره اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی که به گفته وی احتمال رکود ساخت و ساز را به دنبال داشت از اجرای این طرح طفره رفت.

اخیرا محمد طاهری –رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران  از عزم جدی سازمان نظام مهندسی تهران برای اجرای طرح شناسنامه فنی ملکی ساختمان خبرداد.

منبع صدای مهندسی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;