سرویس زمستانی دستگاه‌های گرمایشی

برخی افراد گمان می کنند دستگاه های گرم کننده تا زمانی که مشکل دار نشده است نیازی به بازدید و خرج اضافه هم ندارد، اما پیش از فرا رسیدن سرمای زمستان و در نیمه پاییز، بازدید، تعمیر و بهینه سازی دستگاه های گرمایش همچون شوفاژ و متعلقاتش کاری مفید است پس سرویس زمستانی دستگاه‌های گرمایشی را جدی بگیرید.
قبل از تحمل سرما، از اقدامات پی آمده غافل نشوید: با مراجعه به مغازه هایی نزدیک محله خود یا آگهی های روزنامه ها می توانید به سرویسکارانی دست یابید که کارشان نظارت و تعمیر تاسیسات گرمایشی است.
اگر از طریق آگهی روزنامه ها با سرویسکاری تماس می گیرید سعی کنید حدالامکان کسانی را فرا بخوانید که در  نزدیکی محل سکونت خودتان زندگی می کنند.
اگر نیمه شبی در موارد ضروری و احتمالی آینده به مشکل برخوردید، به این اشخاص زودتر و بهتر دسترسی خواهید  داشت.
سرویس مشعل، نظافت دیگ، بازدید منبع انبساط، وضع لوله کشی ها، باز و بست شیرآلات و اطمینان از صحت کار  آنها و وانکاری پمپ از جمله کارهایی است که هنگام سرویس و بهینه سازی باید انجام گیرد.
از تعمیرکار بخواهید نحوه راه اندازی یا خارج کردن درست و اصولی پمپ آب گرم و زمان استفاده از آن  را به شما آموزش دهد.
این که اول چه شیری را ببندید یا کدام کلید را بزنید و در چه شرایطی از آن استفاده کنید  و…
برخی اقدامات نگهداری بهینه از قبیل نیاز به بازدید سیم کشی و مدارهای الکتریکی، یا بهترین درجه حرارت برای روزهای  کمتر سرد، شب های بسیار سرد، روزهای تعطیل و نیاز به گرمای آب بیشتر برای استحمام و مانند اینها را  حتما از سرویسکار بپرسید.
چگونگی هواگیری لوله های ناقل آب در پره های شوفاژ، بررسی محل اتصالات، یافتن نشتی های احتمالی در محل خوردگی  یا زنگ زدگی اتصالات، کارهایی است که اگر خودتان هم زرنگی نشان دهید و بیاموزید، در برخی مخارج و هزینه های آینده صرفه جویی کرده اید.
بخش های بشدت فرسوده و صدمه دیده را اگرچه هنوز کار می کنند، بهتر است پیش از آغاز سرما تعویض  یا تعمیر کنید تا نیمه شبی سرد با از کار افتادن شوفاژ، خود و خانواده تان دچار مشکل و دردسر  نشوید.
هر کیت شوفاژ چراغی دارد که با روشن شدن یا اصطلاحا پریدن آن، مدار جرقه و ایجاد شعله از کار  می افتد، دلایل عمومی و غیرتخصصی به اضافه نحوه به کار انداختن مجدد آن را بپرسید و بدانید.
سرویسکارهای منصف معمولا راه برطرف کردن عیوب عمومی و غیرتخصصی را به مسئول ساختمان یا صاحب ملک خواهند گفت.
اسپیلت یونیت ها را نیز برای استفاده در فصول سرد و ایجاد گرما باید بازدید و بهینه سازی کرد.
برای جلوگیری از کاهش عمر، سوختن کمپرسور و هزینه های تعویض، آنها را پیش از استفاده در زمستان سرویس کنید.
یادتان باشد آگاهسازی شما به موارد نگهداری عمومی و بهینه، راهنمای تلفنی درباره نحوه رفع برخی ایرادهای جزئی و…  یکی از اصول سرویسکارانی است که به کار خود و مسوولیتشان در قبال مشتری متعهدند.
شماره تماس با آنها را برای استفاده در موارد احتمالی آینده نگاه دارید.

 

منبع: روزنامه جام جم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;