شناسایی ساختمان‌های ناایمن پایتخت

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر از شناسایی ۲۲ هزار ساختمان ناایمن در تهران خبر داد و گفت:‌با توجه به خلاء‌های قانونی سرعت ایمن‌سازی این ساختمان ها بسیار کند است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، زهرا صدراعظم نوری در جلسه علنی شورای شهر در نطق پیش از دستور خود به حادثه پلاسکو اشاره کرد و گفت:‌یکی از روزهایی که رشادت‌های آتش‌نشانان را در یاد و خاطره ما ایرانیان زنده نگه می‌دارد روز فرو ریختن ساختمان پلاسکو است.

وی ادامه داد: در تخریب پلاسکو عوامل گوناگونی نقش داشت و توجه به یک یا چند مورد می‌توانست سرنوشت سازه پلاسکو، مالباختگان و جانباختگان را تغییر دهد.

عضو شورای شهر تهران به موضوع ارتقاء ایمنی ساختمان‌های تهران اشاره کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه باید در فضاهای شهری ایجاد شود و نباید بگذاریم بحران‌هایی مشابه پلاسکو در تهران رخ دهد.

وی با بیان اینکه باید مسئولان از حادثه پلاسکو برای بازنگری در ساختارها استفاده کنند، گفت: مسئولیت نگهداری از ساختمان پلاسکو بر عهده مالک است و با وجود اخطارهایی مبنی بر ناایمن بودن داده شده بود، رفع خطری در این ساختمان صورت نگرفت.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر گفت:‌وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازرسی‌هایی صورت گرفت در این کارگاه کوتاهی کرد و همچنین وزارت راه و شهرسازی در اجرای مقررات ملی ساختمان کم‌توجهی کرد و با توجه به گزارش‌های رسیده سازمان آتش‌نشانی تا حدودی به تکالیف خود در این زمینه عمل کرده بود.

به گفته نوری، تا کنون ۲۲ هزار ساختمان ناایمن در تهران شناسایی شده و سرعت ایمن‌سازی آنها بسیار کند است و با هماهنگی‌های صورت گرفته تنها ۳۰ ساختمان ملزم به ایمن‌سازی شده است.

منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;