رشد احداث تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری

تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری از چهار واحد در سال ۵۷ هم‌اکنون با افزایش ۵۴ برابری به ۲۱۶ واحد رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، جمعیت زیر پوشش سامانه فاضلاب شهری نسبت به اوایل انقلاب حدود ۶ برابر افزایش یافته و از ۵/ ۸ میلیون نفر به ۳/ ۴۹ میلیون نفر رسیده است.

برهمین اساس، جمعیت روستایی زیر پوشش آب بهداشتی از ۲ میلیون نفر در سال ۵۷ به ۸/ ۱۶ میلیون نفر در آذر سال ۹۷ رسیده و موجب رشد ۴/ ۸ برابری جمعیت روستایی زیر پوشش آب شده است.

این درحالی‌است که جمعیت ۱۲ درصدی روستاهای بهره‌مند از آب و فاضلاب با افزایش ۲/ ۶ برابری نسبت به روزهای اول انقلاب، به ۰۹/ ۷۴ درصد رسیده است.

در این میان، بهره‌مندی تعداد ۸ هزار و ۹۵۹ روستا با جمعیت ۶ میلیون نفر از آب شرب پایدار، سهم تلاش دولت تدبیر و امید بوده است.

بر اساس آمار موجود، طول شبکه توزیع آب روستایی در اوایل انقلاب ۳۶ هزار و ۵۸۵ کیلومتر بوده که اکنون به ۱۸۱ هزار و ۱۰۸ کیلومتر رسیده است.

طول خطوط انتقال آب روستایی نیز از ۱۴ هزار کیلومتر به ۱۰۹ هزار و ۱۱۷ کیلومتر رسیده است. همچنین طول شبکه‌ جمع‌آوری و خطوط انتقال فاضلاب شهری از ۲۸۰۰ کیلومتر در اوایل انقلاب به ۴۸ هزار و ۸۰۲ کیلومتر در ابتدای دولت یازدهم و ۶۴ هزار و ۱۶۰ کیلومتر در زمان حاضر رسیده است.

تعداد مشترکان فاضلاب شهری نیز از ۲۸۰ هزار فقره در اوایل انقلاب، به ۴ میلیون و ۶۸۳ هزار فقره در ابتدای دولت یازدهم و ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار فقره در زمان حاضر رسیده است.

بر اساس این گزارش، تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب شهری از ۱۶۸ واحد در سال ۹۲ به ۲۱۶ واحد در سال ۹۷ رسیده و افزایش ۴۸ برابری را رقم زده است.

همچنین جمعیت کنونی زیر پوشش سامانه فاضلاب شهری نسبت به سال ۹۲ حدود ۴۸/ ۱۰ درصد افزایش یافته و از ۸۲/ ۳۸ درصد در سال ۹۲ به ۳/ ۴۹ درصد در سال ۹۷ رسیده است.

منبع پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;