رشد در تجهیزات صنعت آب و فاضلاب

 مدیر اجرایی نمایشگاه های آب و فاضلاب صنعت آب و برق گفت: شرکت های نوپای ایرانی با ارایه تولیدات خود در صنعت آب و برق جایگزین شرکت های خارجی شده اند و بخش عمده ای از وابستگی های تجهیزاتی این صنعت به کالاهای خارجی را کم کرده اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، صدیقه ببران، در حاشیه برپایی نمایگاه صنعت آب و فاضلاب در تهران با بیان این مطلب افزود: شرکت های داخلی که در شرایط کنونی با مشکلات مختلفی مواجه هستند، با حضور پررنگ خود در نمایشگاه امسال نشان دادند که صحنه را ترک نمی کنند و با توجه به نامگذاری امسال تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی، هم و غم خود را گذاشته اند که جای خارجی ها را پر کنند.
مدیر کل روابط عمومی وزارت نیرو اظهار داشت: درست است تحریم ها محدودیت هایی ایجاد کرده اما این شرایط فرصتی برای بروز و ظهور توانمندی های داخلی است.
وی ورود شرکت های دانش بنیان را یکی از تمایزهای اصلی این دوره نمایشگاه با دوره های قبل عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه ۳۸ شرکت دانش بنیان حضور داشتند که در سالهای گذشته این شرکت ها حضور نداشتند؛ جنس ورود این شرکت ها نیز بیشتر در حوزه ابداعات و ابتکاراتی بود که می توانست جایگزین شرکت های خارجی شود.
ببران ادامه داد: از جمله تولیدات این شرکت های دانش بنیان می توان به ماشین های مکانیزه حفاری تونل های کوچک، تجهیزاتی در زمینه آب شیرین کن ها، اتصالات، دستگاه های تصفیه اشاره کرد.
به گفته وی، تولید دریچه های بازدید از جنس کامپوزیت های سیمانی، کاوش های مکانیزه در زمینه طراحی و ساخت رباط های بازرسی و ویدئو متری شبکه های زیر زمینی، دوربین های پیشرفته بازرسی، احیای چاه های عمیق، لایروبی، زهشکی های فشار بالا از دیگر تجهیزاتی است که شرکت های دانش بنیان در این نمایشگاه ارایه کردند.
ببران با اشاره به تجربه چنین شرایطی در دوران تحریم ها نخست، گفت: این اتفاق به طور معمول در سالهای گذشته برای ایران رخ داده و زمان هایی که محدودیت هایی وجود داشته، خلاقیت ها بیشتر خود را نشان داده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;