راهنمای سرویس پکیج

پکیج، دستگاهی است که برای گرمایش محیط به کار می رود، اما این دستگاه نیز مانند لوازم دیگر احتیاج به سرویس مناسب و نگهداری دارد، در این مقاله از سرویس پکیج سخن خواهیم گفت.
اگر می خواهید پکیجی که استفاده می کنید در تمام دوران عمر خود بهینه کار کند، باید سرویس دوره ای آن مرتب انجام شود، علاوه بر سرویس دوره ای، بسته به نیاز دستگاه از سرویس کامل پکیج که بهینه ترین و کامل ترین نوع سرویس است نیز می توانید بهره ببرید، سرویس و نگهداری پکیج به بالا بردن عمر دستگاه کمک به سزایی خواهد کرد.
از ابتدایی ترین کارها در سرویس پکیج، تعویض رسوب گیرهای ورودی پکیج است، رسوب گیر مخزنی است که در مسیر ورودی پکیج نصب می شود و درون آن ژله هایی موجود است که رسوب آب را می گیرد، این رسوب گیر باید بعد ازاتمام تاریخ انقضای آن تعویض شود تا به کار پکیج خدشه ای وارد نشود زیرا همچنین اگر از رسوب گیر نامناسب استفاده شود عملکرد گردش آب نیز با مشکل مواجه خواهد شد، معمولا استفاده از رسوب گیرهای مغناطیسی مخصوص پکیج پیشنهاد می شود.
مورد مهم دیگر باز کردن فیلتر سه راهی ورودی پکیج می باشد، این فیلتر نیز با توجه به میزان رسوب آب شهر محل زندگی شما باید به صورت دوره ای تمیز شود، در تمیز کردن فیلتر دقت کنید تا این کار به درستی پایان پذیرد، فیلتر مدار گرمایش نیز باید کنترل شود، این فیلتر در مسیر ورودی مدار گرمایش و در سمت راست بلوک هیدرولیکی جای گذاری شده است.
قبل از انجام سرویس پکیج و یا هر عملیات دیگری روی آن مراحل زیر را طی کنید و سپس اقدام کنید:
۱- دوشاخه دستگاه را از پریز برق بکشید.
۲- با پای برهنه یا دستان مرطوب به پکیج دست نزنید.
۳- مواد قابل اشتعال یا گرمازا را از محل دور کنید.
۴- بعد از اتمام کار و قبل از روشن کردن پکیج تمامی موارد ایمنی دستگاه را چک کنید.
سرویس دوره ای پکیج شامل موارد زیر می شود:
رسوب زدایی مبدل گرمایی پکیج:
مبدل گرمایی پکیج از اجزای بسیار مهم آن است. در صورت رسوب گرفتن این مبدل، آب به خوبی گرم نمی شود و باعث می شود کاربر درجه پکیج را بالاتر از حد معمول ببرد و درنتیجه انرژی بیشتری صرف تولید گرما شود، ضرر دیگر آن فشار به پمپ سیرکولاتور است.
برای رسوب زادیی از مواد متناسب با دستگاه پکیج خود استفاده کنید و هرگز از فراورده های نفتی یا محلول های زبر و سابنده بهره نگیرید.
کنترل سیستم دودکش:
این کنترل باید به صورت سالیانه انجام شود، در صورت نقص دودکش و عمل نکردن سنسور دود، امکان پخش گاز دی اکسید کربن در منزل وجود دارد، کوران طبیعی هوا در داخل مسیر دودکش باید وجود داشته باشد، همچنین مسیر دودکش عاری از مواد و اشیای خارجی بوده و گرد و خاک آن را فرا نگرفته باشد.
سرویس مشعل:
مشعل ها نقش مهمی در گرمای تولید شده توسط پکیج دارند، برای عملکرد بهتر مشعل، این قطعه باید به صورت سالیانه تمیز و نازل های آن کنترل شوند..
بازدید پمپ:
پمپ سیرکولاتور که از اجزای مهم پکیج است، باید بصورت سالیانه بازدید شده تا در صورت گرفتگی احتمالی از خرابی آن جلوگیری شود و با آزادسازی محور پمپ بتواند به راحتی به گردش دربیاید و فشار کمتری به آن وارد شود. حتی ممکن است پمپ سیرکولاسیون نیاز به هواگیری داشته باشد برای انجام این کار بعد از خاموش نمودن دستگاه و پر شدن سیستم شوفاژ از آب با باز کردن پیچ اتوماتیک هواگیر این کار را انجام دهید. بعد از اتمام کار پیچ را محکم ببندید تا آب نشت نکند.
سیستم های ایمنی:
سیستم های ایمنی پکیج مانند قطع خودکار گاز در صورت روشن نشدن مشعل، سیستم تنظیم جریان گاز، سنسور فشار و دود باید هر سال بازدید و سرویس شوند، چک نکردن سیستم های ایمنی پکیج عواقب سنگینی را به همراه دارد
کنترل فیلتر:
همانطور که در ابتدای متن نیز ذکر شد، تمامی فیلترها و به خصوص فیلترهای موجود در مسیر جریان آب به دلیل امکان نشتی های احتمالی در آن باید بازدید و سرویس شوند، نشتی ها را بگیرید یا اگر فیلتر دیگر کارایی لازم را ندارد آن را تعویض کنید
هواگیری پکیج:
برای کم کردن سر و صدای ناشی از کار پکیج و کمک به کار سیستم، عمل هواگیری از لازم ترین موارد سرویس پکیج است، با استفاده از پیچ هواگیر اتوماتیک و دقت لازم این کار را انجام دهید.
تنظیمات فشار آب و گاز و کنترل حرارت:
از نشانه های سرویس پکیج مناسب، تنظیمات خوب دستگاه است، این کار به نسبت حساس را به سرویس کار مجرب بسپارید تا با توجه به نوع پکیج، محل، عوامل جانبی و فشار وارد شده به پکیج به درستی این کار را انجام دهد.
جرم گیری و تعویض قطعات:
هانطور که در اول مقاله نیز گفته شد تمیز کردن ظاهر پکیج و قطعات درونی آن از اصول اولیه سرویس است، با حفظ نکات ایمنی این کار را خودتان نیز می توانید انجام دهید همچنین در صورت مشاهده خرابی یا کم کاری قطعات آنها را تعویض کنید، برای تمیز کردن رویه و قطعات پلاستیکی پکیج اغلب از دستمال آغشته به آب و صابون استفاده می شود.
هزینه ی تعمیر پکیج هایی که به موقع سرویس نمیشوند، تا ۵ برابرِ هزینه سرویس پکیج می باشد
توصیه ما به شما سرویس دوره ای پکیج توسط تکنسین متخصص می باشد. با سرویس و نگهداری برنامه ریزی شده از خرابی های احتمالی جلوگیری کنید.
منبع تاسیسات 24 ساعته
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;