رئیس انجمن انرژی‌های بادی گفت:

افزایش 30 درصدی خرید تضمینی برق تجدیدپذیرها بیهوده است

رئیس انجمن انرژی‌های بادی با تاکید بر اینکه تمام پروژه‌های در حال احداث در حوزه انرژی های تجدیدپذیر تعطیل است، گفت:‌افزایش ۳۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق مشکل انرژی‌های تجدیدپذیر را حل نمی‌کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید هاشم اورعی، در خصوص خبر ابلاغ نرخ جدید خرید تضمینی برق تا پایان آبان ماه گفته می‌شود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته است گفت: با افزایش نرخ ارز که از سال گذشته تاکنون یک باره از ۳۵۰۰ تومان به ۱۳ تا ۱۴ هزار تومان افزایش یافت رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیرها هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد.
هفته گذشته صادق زاده رئیس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق از ابلاغ نرخ‌های جدید خرید برق تجدیدپذیر تا پایان آبان‌ماه خبر داده و گفته بود که پیش‌بینی می‌کنیم عملا رقمی بین افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خرید برق تجدیدپذیرها مورد تایید وزارت نیرو قرار بگیرد تا پرداخت‌های صورت حساب‌ها را امکان پذیر کند.
نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیرها متناسب با رشد نرخ ارز محاسبه می‌شود
اورعی با اشاره به اینکه شنیده‌ها حاکی از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیر ها به زودی ابلاغ خواهد شد اظهار داشت: اگر قصد وزارت نیرو این است که این صنعت از حالت تعطیلی خارج شود باید نرخ خرید تضمینی برق تجدیدپذیرها متناسب با رشد نرخ ارز محاسبه می‌شود.
وی افزود:حال اگر تصور کنیم که ارز نیمایی به تجدیدپذیرها تعلق گیرد باید مشخص شود که بازگشت سرمایه از زمانی که نرخ ارز ۳۵۰۰ تومان بوده و حال که ارز نیمایی به ۷۰۰۰ تومان رسیده به چه شکل خواهد بود.
رئیس انجمن انرژی‌های بادی با بیان اینکه نرخ خرید تضمینی برق باید بیش از ۵۰ درصد افزیش یابد تاکید کرد: پس باید قراردادهای خرید تضمینی برق به گونه‌ای تعدیل شود که نرخ بازگشت سرمایه به قبل از تلاطمات ارزی بازگردد.
اورعی با تاکید بر اینکه ظاهرا که نه قطعا وزارت نیرو علاقه‌ای ندارد که سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر به سرانجام برسد، افزود:ایران در دوره‌ای در توسعه انرژی‌های بادی از ترکیه جلوتر بود، اما در حال حاضر نصب انرژی بادی در ایران به ۲۵۰ مگاوات رسیده، در حالی که این عدد در ترکیه از ۶ هزار عبور کرده است.
وی تصریح کرد: ایران در توسعه انرژی‌های بادی خوب عمل نکرده ،چرا که مساله این است که کار به دست کاردان سپرده نشده است.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;