سیستم‌های گرمایش با مدارس دست و پنجه نرم می‌کند

۲۵ درصد مدارس خراسان جنوبی فاقد سامانه گرمایش مرکزی است
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: اکنون ۲۵ درصد مدارس استان فاقد سامانه گرمایش مرکزی است که تجهیز آنها به این سامانه نیاز به ۶۳ میلیارد تومان اعتبار دارد.
محمدعلی واقعی در نشست خبری با بیان اینکه ۷۵ درصد مدارس استان مجهز به سامانه گرمایش مرکزی است افزود: ۲۵ درصد باقیمانده مدارس استان با توجه به اهمیت امنیت دانش آموزان از بخاری های نفتی استاندارد برخوردار است اما با توجه به اعتبار محدود و حوزه وسیع، نیازمند حرکت جهادی تمامی دستگاه های خدمت رسان و خیران هستیم.
وی ادامه داد: طبق گزارش اداره کل نوسازی مدارس هشت میلیارد تومان برآورد تجهیز سامانه های گرمایشی مدارس در سال جاری است اما با توجه به افزایش جمعیت و نیازمندی بیشتر به فضای آموزشی بدون شک نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.
واقعی با بیان اینکه برخی مدارس روستایی یک یا ۲ کلاسه قابلیت جاگذاری سامانه گرمایشی مرکزی را ندارند گفت: در مورد دستوری که اخیرا استاندار خراسان جنوبی مبنی بر استانداردسازی سامانه گرمایشی مدارس داشته است به تمام شهرستان ها ابلاغیه ای مبنی بر بازنگری مجدد سامانه ها ابلاغ شد.
مجهز کردن تمامی مدارس سیستان وبلوچستان به وسایل گرمایش توسط هلال احمر
دکتر پیروی، دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور گفت: قبول کردیم که برای ایمن سازی و ارتقای سیستم گرمایش مدارس ابتدایی و کودکستان ها که حدودا ۲ سال زمان بر خواهد بود ورود کنیم.
بطحایی وزیر آموزش و پرورش هم هدف از سفر به استان سیستان و بلوچستان را دیدار با خانواده های جانجاختگان حادثه اتش سوزی مدرسه اسوه حسنه زاهدان و دلجویی از آنان و بیان تسلیت خود و دولت عنوان کرد .
وزیر آموزش و پرورش گفت:هدف دیگر از این سفر، بررسی دقیق کارشناسی عامل این حادثه است.
۷۳ مدرسه روستایی بوکان به سامانه گرمایش مرکزی مجهز شده اند
سلیمان مام عزیزی با بیان اینکه سیستم گرمایشی ۱۲ مدرسه روستایی این شهرستان نیز هم اکنون در دست استانداردسازی است، اظهار داشت: این ۱۲ روستا شامل داربسر، عباس آباد، نوبار، خانقا، کانی رش، اسکی بغداد، قالویه، قارنجه، سردرآباد، قلعه، محمودآباد و حاجی لک است.
وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها در مجموع ۸۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است، افزود: با اتمام این طرح ها ۱۸۰ دانش آموز روستایی از سیستم حرارت مرکزی استاندارد بهره مند می شوند.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی این طرح ها در کمتر از یک هفته اجرا شده و به بهره برداری می رسد.
مدیر آموزش و پرورش بوکان با اشاره به اینکه در هیچ یک از مدارس این شهرستان سیستم گرمایش غیراستاندارد وجود ندارد، ادامه داد: تمام مدارس شهری بوکان نیز هم اکنون به سامانه گرمایش مرکزی (پکیچ) مجهز شده و از سیستم استاندارد بهره مند است.
منبع ایرنا خبرگزاری صدا و سیما
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;