خروج ناخروج از قراردادهای نفتی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر سرمایه گذاری و کسب و کار شرکت ملی نفت ایران گفت: باوجود اعلام در رسانه ها هنوز توتال از قرارداد طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی بطور رسمی خارج نشده است و ایفای نقش اعضای کنسرسیوم در این طرح مطابق مفاد قرارداد است و هنوز به طور رسمی تغییری در آن ایجاد نشده است.


هنوز توتال بطور رسمی از قرارداد نفتی باایران خارج نشده استبه گزارش خبرگزاری صدا وسیما از شانا، محمد مصطفوی درباره طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی گفت: ایفای نقش اعضای کنسرسیوم توسعه دهنده این طرح مطابق مفاد قرارداد است و در صورت تغییر مفاد قرارداد، اطلاع‌رسانی لازم انجام می‌شود.


وی افزود: براساس مفاد قرارداد، سهم 50/1 درصدی توتال، ۳۰ درصدی شرکت ملی نفت چین (CNPC) و ۱۹.۹ درصدی پتروپارس ایران همچنان معتبر است.


اواخر خرداد امسال پاتریک پویان مدیرعامل توتال در مصاحبه‌ای در حاشیه نشست اوپک در وین گفته بود هیچ شرکت بین‌المللی مانند توتال در دنیا وجود ندارد که بتواند در کشوری که تحریم‌های ثانوی در آن برقرار است کار کند واداره شرکتی بزرگ و بین‌المللی مانند توتال بدون دسترسی به منابع مالی آمریکا یا استفاده از شرکای آمریکایی غیرممکن است.


هرچند درآن زمان این جملات به معنی خروج شرکت توتال از قرارداد نفتی با ایران تعبیر شد اما مسئولان نفتی ایران می گویند هنوز تغییر رسمی در نحوه همکاری این شرکت فرانسوی با ایران صورت نگرفته است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;