جلوگیری از ساخت و ساز دو نقشه‌ای

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری، ارتباط و تعاملات بسیار خوبی با آنان در جهت بهبود روند شهرسازی و کاهش تخلفات ساختمانی برقرار کرده است.


مهندس فرشید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در یک کنفرانس خبری، با بیان این مطلب از وضعیت نامناسب ساخت و ساز و تعداد بالای تخلفات ساختمانی در یزد اظهار نگرانی کرد و گفت: یکی از اصلی ترین دغدغه‌هایی که در حوزه ساختمان و نظام مهندسی پیش روی استان یزد است، خطر زلزله و عدم برخورداری ساختمان های استان یزد از استانداردهای لازم است.


رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان با ابراز تاسف از روند خلاف سازی ها، خاطرنشان کرد: قطعا اگر تخلف سازی برای مردم ارزان‌تر تمام شود، باید آماده مشاهده افزایش تخلفات در سطح شهر باشیم.


وی بر تقویت تعاملات شهرداری با نظام مهندسی تاکید کرد و گفت: تعاملات طرفینی در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و خوشبختانه در دوره جدید شهرداری و شورای شهر، ارتباطات بسیار خوبی بین شهرداری و نظام برقرار شده است.


مهندس فرشید در بخش دیگری از سخنانش موضوعاتی مانند جلوگیری از ساخت و ساز دو نقشه ای، اصلاح روند شهرسازی ، سیما و منظر شهری، مصرف بهینه انرژی در ساختمان‎‎ها، بحث خدمات جانبی نظارت گاز و ارت(سیم سوم) و نیز تفکیک آپارتمان‎‎ها را از محورهای مهم مورد توجه سازمان ذکر کرد.


وی فرهنگ سازي و اطلاع رساني را ضرورتي اساسي براي رسيدن به شهر سالم و ایمن توصيف كرد و گفت : مهندسان تمام رشته ها از جمله شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در جهت بهبود سیما و منظر شهری و رفاه عمومی شهروندان در حوزه ساخت و ساز سهیم هستند.


سازمان نظام مهندسي ساختمان علاوه بر آشناسازي مردم به مقاوم سازي و رعايت مقررات سازه اي، به صرفه جويي انرژي و عايق كاري ساختمان ها در جهت كاهش هزينه هاي جاري آن ها در زمان بهر ه برداري توجه ویژه دارد .


فرشيد گفت: در جهت ايمني ساختمانها سعي خواهيم كرد کارگاه های ساختمانی را بطور پيوسته و دوره اي بازديد و براي جلوگيري از مشكلات سازه اي، آتش سوزي و يا حوادث آسانسور و مشابه آنها نظارت كنيم. وي افزود: ايمن سازي ساختمانها و پايداري ساختمانهاي موجود درصدر برنامه هاي اين سازمان است و تمام برنامه ریزی ها براين محور طراحي و اجرا مي شود .


وی از توجه سازمان به قشرهاي كم درآمد ياد كرد و اختصاص يارانه به مالكان كم درآمد، ارائه تخفيف ها ونيز تقسيط بدهي آنان را از جمله اين اقدامات برشمرد .


به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی یزددر این کنفرانس خبری 2 ساعته افزون بر 30 نفر نمایندگان جراید، مطبوعات، خبرگزاری های استانی و کشوری حضور داشتند و در رسانه های خود ابعاد مختلف مطالب مطرح شده در این کنفرانس را پوشش دادند

 

 

 

 

 

 

hkjihd ofv

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;