تدوین سند راهبردی انرژی ایـــــران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری شانا، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به جلسه شورای عالی انرژی به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری که وزیر نفت نیز در آن حضور داشت، گفت: در این جلسه سند راهبردی انرژی کشور که می‌تواند چشم‌انداز مناسبی از چالشها، تنگناها، اهداف کلان و راهبردها در حوزه انرژی پیش روی کشور قرار دهد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.





وی با اشاره به چالشهای تولید و مصرف انرژی در کشور، افزود: به طور مثال تولید آلودگیهای گازی بویژه تولید آلودگی هوا، انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از فرآیند مصرف انرژی و بویژه بحثهای مرتبط با انرژی فسیلی از جمله این چالشهاست.





متصدی تصریح کرد: طرح مباحث کاهش میزان انتشار آلاینده های هوا ناشی از مصرف انرژی، همچنین کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به منظور تحقق تعهدات ملی و بین‌المللی در بخش راهبردهای کلی بحث انرژی از جمله پیشنهادات بسیار خوب در سند تدوین شده است.





معاون سازمان حفاظت محیط زیست تاکید بر الزام به رعایت ملاحظات و استانداردهای زیست محیطی و در نظر گرفتن جنبه های زیست محیطی اقدامها در حوزه انرژی را از دیگر موارد مهم مطرح شده در این سند دانست و عنوان کرد: همچنین توسعه و گسترش استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر و پاک از طریق ایجاد زیرساختهای مورد نیاز و حمایت از تکنولوژیهای این حوزه از دیگر ویژگیهای قابل توجه این سند ملی است.





وی گفت: براساس این سند ضمن رعایت الزامهای زیست محیطی به ارتقا بهره‌وری انرژی که یکی از عوامل اصلی و پیشبرنده توسعه کشور به حساب می‌آید، توجه ویژه شده است.





شایان یادآوری است که بیژن زنگنه وزیر نفت، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت از جمله حاضران در این جلسه بودند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;