تاسیسات آب ۴۲ روستای خلخال خارج از شبکه است

معاون فرماندار خلخال گفت: تاسیسات آب شرب ۴۲ روستا در این شهرستان خارج از پوشش شرکت و آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و برای تحت پوشش قرار گرفتن آنها باید تلاش شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رضوان صادقی روز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب افزود: از مجموع ۱۴۴ روستای دارای سکنه این شهرستان ، روستای بزرگ و هدف گردشگری خوجین نیز بدون مدیریت شرکت آب و فاضلاب روستایی اداره می شود.
وی گفت: با توجه به احتمال آلودگی آب این روستاها شرکت اب و فاضلاب روستایی خلخال تا زمان قرار گرفتن تاسیسات این روستاها زیر پوشش خدمات این شرکت باید کلر زنی و انجام آزمایش های کلر سنجی آب را بصورت مستمر انجام دهد.
وی با بیان اینکه در سال جاری ۱۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات تنش آبی کشور برای اجرای طرح های اصلاح شبکه های آبرسانی تخصیص یافت، اظهار داشت: بخشی از این اعتبار صرف اجرای فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب و اصلاح شبکه آب شرب خلخال و بخشی نیز برای نوسازی شبکه انتقال آب شهر هشجین هزینه خواهد شد.
صادقی با بیان اینکه مطالعه اجرای طرح های احداث تصفیه خانه در شهرهای کلور مرکز بخش شاهرود و هشجین مرکز بخش خورش رستم انجام شده گفت: اقدام لازم برای تامین زمین محل احداث تصفیه خانه در هر ۲ شهر از سوی شرکت آب و فاضلاب شهری خلخال انجام گرفته است.
او همچنین با اشاره به ایجاد شبکه فاضلاب روستایی در روستای اندبیل به عنوان روستای پایلوت استان اردبیل گفت: مقدمات کار برای اتصال شبکه فاضلاب این روستا به شبکه انتقال فاضلاب خلخال صورت گرفته است.
صادقی بر افزایش برخورد با متخلفان تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم و بستر رودخانه ها توسط شهرداری خلخال تاکید کرد و افزود: تخلیه نخاله با هدف تملک غیرقانونی اراضی واقع در حریم و بستر رودخانه های داخل شهر و بصورت شبانه از سوی افراد سود جو و فرصت طلب انجام می شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;