بزرگ‌ترین آزمایشگاه مبردهای جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، به تازگی دانفوس ساختمانی را در کارخانه کمپرسورهای صنعتی خود در فرانسه افتتاح کرده است که ادعا می کند بزرگ ترین آزمایشگاه تست ATEX مبردهای اشتعال پذیر جهان است.


این آزمایشگاه 3000 متر مربعی که با سرمایه گذاری بالغ بر 16 میلیون یورو ساخته شده است، نشانه ای از تغییر سریع به سمت جایگزین های با GWP پایین تر و افزایش نقش مبردهای اشتعال پذیر در آینده است.


یورگن فیشر – رئیس بخش سرمایش شرکت دانفوس- در این باره می گوید: «این سرمایه گذاری است که به ما در یافتن راه حل هایی که صنعت ما را پایدار، مطمئن و قابل اعتماد می کند، کمک خواهد کرد.»


حرکت به سمت مبردهای جایگزین از سال 2017 روند سریعی به خود گرفته و سبب افزایش بودجه های آموزشی و تحقیقاتی برای کل صنعت شده است. ازمایشگاه جدید یک پروژه توسعه بزرگ آزمایشگاه قبلی در همین محل است.


رئیس واحد کمپرسورهای صنعتی هم می گوید: «صنعت HVACR به دنبال کاهش میزان اثرات گرم شدن گلخانه ای و تاثیرات زیست محیطی خود است و از این رو به سوی مبردهای اشتعال پذیر حرکت می کند.»


آزمایشگاه جدید برای سنجش نسل های جدید کمپرسور های اسکرول و رفت و برگشتی با مبردهای جایگزین استفاده می شود. این آزمایشگاه با ارایه 1500 کیلووات ظرفیت سرمایشی، دانفوس را قادر به انجام محدوده کامل آزمایشات با مبردها ی تا رده A3 می سازد و به صنعت در حرکت به سمت جایگزین های اشتعال پذیر A2L/A3 کمک می کند.


این سازه بیش از 50 میز آزمایش و 16 اتاق مجزا با ارایه طیف کامل آزمایشات عملکردی، اعتبارسنجی، آکوستیک و کالریمتری دارد و می تواند کمپرسورهای از 0.5 تا 60TR و کمپرسورهای موازی از 0.5 تا 240TR در هر مدار را تست کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;