بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان

به گزارش تاسیسات نیوز، بزرگترین نیروگاه خورشیدی تولید برق در جهان که در کشور مغرب قرار دارد، در حال تکمیل شدن است و پایان سال جاری میلادی افتتاح خواهد شد.

 

 

این نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید 580 مگاوات برق، در پایان سال جاری میلادی افتتاح خواهد کرد.

 

بر اساس این گزارش، مهندسان و کارگران در پروژه نور که بزرگ ترین نیروگاه تولید انرژی خورشیدی در جهان به شمار می رود، آخرین تجربیات خود را پیش از افتتاح آن، آزمایش کردند.

 

محمد ششم پادشاه مغرب در دهم می (20 اردیبهشت) آغاز این پروژه را در نیروگاه موسوم به «نور یک» در صحرای شرقی در مغرب افتتاح کرده است.

 

 

مصطفی بکوری مدیر عامل آژانس انرژی خورشیدی مغرب گفت: نیروگاه شهر «ورزازات» بزرگ ترین نیروگاه در نوع خود در این کشور به شمار می رود.

 

 

این نیروگاه بیست کیلومتر از شهر ورزازات فاصله دارد و بیش از هزار نفر در ساخت و تجهیز آن مشغول به کار هستند.

 

این پروژه توانایی تولید 580 مگاوات برق را خواهد داشت که برق حدود یک میلیون خانه مسکونی را تامین خواهد کرد.

 

وزارت انرژی و معادن و محیط زیست و آب کشور مغرب اعلام کرد که با افتتاح نیروگاه «نور یک» ، سالانه از تولید 240 هزار تن دی اکسید کربن جلوگیری می شود و این میزان با افتتاح فاز دوم و سوم این نیروگاه به 522 هزار تن خواهد رسید.

 

 

این درحالی است که افزون بر نیروگاه نور یک در شهر وزازات، کشور مغرب در صدد است تا نیروگاه های خورشیدی دیگری را در سایر مناطق این کشور ایجاد کند؛ از این رو با تولید نیروگاههای خورشیدی در مغرب، از ابتدای سال 2020 میلادی، سالانه حدود 9 تن تولید دی اکسید کربن کاهش خواهد یافت.


منبع: ایرنا

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;