برنامه اروپا برای توربین‌های بادی فراساحلی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مجموع ظرفیت بادی فراساحلی اروپا ۲۵ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافت. گروه تجاری «ویند یوروپ» در گزارشی اعلام کرد بیش از ۱/ ۳ گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی جدید طی سال میلادی گذشته در اروپا نصب شد و مجموع ظرفیت بادی این منطقه تقریبا به ۸/ ۱۵ گیگاوات رسید.

جیل دیکنسون، مدیرعامل «ویند یوروپ» افزایش ۲۵ درصدی ظرفیت بادی فراساحلی را فوق‌العاده توصیف کرد و گفت مزارع بادی فراساحلی اکنون بخش اصلی از سیستم نیرو هستند. وی افزود: این هزینه‌ها به سرعت کاهش یافته است و سرمایه‌گذاری در مزارع بادی فراساحلی اکنون بیش از تولید نیروی مرسوم هزینه ندارد.

 

اروپا اکنون در ۱۱ کشور بیش از ۴هزار توربین بادی فراساحلی دارد. ۱۳ مزرعه بادی فراساحلی جدید در سال ۲۰۱۷ تکمیل شدند و انگلیس و آلمان مسوول عمده این رشد ظرفیت بادی بودند.

 

انگلیس ۷/ ۱ گیگاوات ظرفیت بادی فراساحلی نصب کرد، درحالی‌که آلمان ۳/ ۱ گیگاوات ظرفیت جدید ایجاد کرد. همچنین سال گذشته «های ویند اسکاتلند» که نخستین مزرعه بادی فراساحلی شناور جهان بود، ارسال برق به شبکه اسکاتلند را آغاز کرد.

 

این نیروگاه ۳۰ مگاواتی که می‌تواند در آب‌هایی به عمق ۸۰۰ متر مورد استفاده قرار گیرد، توسط شرکت‌های استات اویل و مصدر اداره می‌شود.

 

در حال حاضر ۱۱ مزرعه بادی فراساحلی در دست ساخت هستند و زمانی که ساخت این مزارع کامل شود، ۹/ ۲ گیگاوات دیگر به ظرفیت نیرو اضافه خواهند کرد و مجموع ظرفیت بادی فراساحلی اروپا را تا سال ۲۰۲۰ به ۲۵ گیگاوات می‌رسانند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;