برج گل لاله‌ای به ارتفاع آسمان

برجی به نام «تولیپ» که ساختمانی ۳۰۵ متری و به شکل گل لاله است قرار است تا سال ۲۰۲۵ به بلندترین چشم‌انداز ۳۶۰ درجه شهر لندن تبدیل شود.

طرح ساختمان برج بتنی‌شیشه‌ای The Tulip (به‌معنی گل لاله) از سوی شرکت معماری فاستر و شرکا کلید خورد.

سِر نورمن فاستر، موسس این شرکت معماری درباره ویژگی‌های این آسمانخراش ۳۰۵ متری می‌گوید: «این ساختمان شبیه به غنچه گل لاله است که روی ساقه‌ای ۲۴۰ متری قرار می‌گیرد.»

در این برج، علاوه‌بر طبقات اداری ۸ طبقه برای فعالیت‌های تفریحی شامل رستوران‌‌ها و کافی‌شاپ‌های با چشم‌انداز ۳۶۰ درجه و همچنین یک «کلاس درس در آسمان» هم در نظر گرفته شده است.

بازدیدکنندگان و گردشگران می‌توانند از مزایای امکانات تعاملی کلاس درس در آسمان برای آشنایی با تاریخ لندن بهره‌مند شوند. به‌خصوص دانش‌آموزان می‌توانند امکانات آموزش مبتنی بر فناوری‌های برتر این کلاس را به‌کار گیرند.

بر اساس این طرح، سالانه ۲۰هزار دانش‌آموز مدارس دولتی انگلیس می‌توانند از این امکانات به‌صورت رایگان استفاده کنند.

هرچند این برج چند متر از برج ۳۰۹ متری شارد که بلندترین برج لندن است کوتاه‌تر است اما طراحان آن می‌گویند که سکوی چشم‌انداز تولیپ بلندتر از شارد است.

در سال ۲۰۱۴ بیش‌از ۷۰۰میلیون پوند برای ساخت برج لاله در نظر گرفته شد و اگر این ساختمان بتواند مجوزهای لازم را به‌موقع دریافت کند عملیات ساخت آن از ابتدای سال ۲۰۲۰ آغاز و در سال ۲۰۲۵ افتتاح خواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود این برج سالانه یک میلیون بازدیدکننده را جذب کند و به یکی از جاذبه‌های گردشگری مدرن لندن تبدیل شود.

منبع صدای مهندسی ایران
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;