برترین طرح های معماری سازگار با گرمایش زمین

تداوم روند گرمایش زمین معماران را نیز به فکر انداخته تا سازه های جدیدی متناسب با این شرایط طراحی کنند و به تازگی برندگان رقابتی با همین مضمون مشخص شده اند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، برندگان رقابت ۲۰۱۸ معرفی شده اند. این افراد با طراحی های خلاقانه و ابتکاری خود کوشیده اند به ساخت ساختمان هایی کمک کنند که از فناوری های دوستدار محیط زیست برخوردار باشند و در عین حال بتوانند خود را با شرایط اجتماعی و زیست محیطی در حال تغییر تطبیق دهند.
عنوان فرعی رقابت «معماری که واکنش نشان می دهد» بوده است و شرکت کنندگان باید طرح هایی را تحویل می دادند که از قابلیت تعامل پویا با محیط اطراف خود برخوردار می بودند.
امسال رقابت مذکور برای چهارمین بار برگزار شد و ۱۳۰ طراح از ۳۰ کشور جهان در آن شرکت کردند.
برنده اصلی رقابت امسال مری دنمان از آمریکا بود که سازه هایی را بر مبنای خطوط جزر و مد طراحی کرد.
به گفته وی با تداوم گرمایش زمین و بالا آمدن سطح آب دریاها ضروری است ساختمان ها به گونه ای طراحی شوند که با این وضعیت سازگاری داشته باشند.
لذا وی طرح هایی را ارائه داده که سازه های موجود در آن مانند چوب بازی گلف بوده و در پایین کشیده و باریک و در بالا پهن تر و مناسب ایجاد رستوران ها، محوطه های بزرگ تفریحی و غیره هستند.
یک طرح منتخب دیگر شهر پلاتین بود که توسط شن توماس آلن ارائه شد.
در طرح وی یک شهر صنعتی در یک سیارک به تصویر کشیده شده که برای استخراج سنگ های معدنی مناسب است.
همچنین سازه طراحی شده توسط وی برای جمع آوری هلیوم خارج شده از کوه های آتشفشانی مناسب است.
با توجه به تشدید نگرانی ها در مورد کاهش و اتمام منابع زیرزمینی یا ناممکن شدن استفاده از آنها در صورت تداوم گرمایش زمین ایده های معماری مربوط به استخراج منابع از سایر سیارات نیز در این رقابت مطرح شده اند.
منبع خبرگزاری مهر
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;