برای مدیریت مصرف به سایت های اطلاع رسانی مراجعه کنید

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از ایرنا،اکنون زمان آن رسیده که الگوی درست مصرف آب را که باید سالهای پیش می آموختیم را به نحو درستی آموخته و آنرا در کشور نهادینه کنیم.در این راستا می توان از منابع اطلاع رسانی مختلفی بهره برد.

علی سیدزاده روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا در خصوص روشهای مدیریت مصرف آب، افزود: برای تغییر مصرف باید در رفتار مشترکان تغییراتی در دانش، نگرش و رفتار فردی و گروهی افراد ایجاد شود.

وی ادامه داد: برای این منظور نیازمند آموزش، اطلاع رسانی صحیح توسط سازمان های دولتی هستیم چرا که بحران آب تنها مربوط به زمان فعلی نیست.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت آبفای کشور، اظهار داشت: مردم نباید با چند بارندگی احساس کنند که بحران آب به اتمام رسیده چرا که کشورمان در سرزمین خشک و نیمه خشک بیابانی قرار دارد.

سیدزاده افزود: متاسفانه تغییر اقلیمی که از سالهای گذشته بوجود آمده در کنار عدم مدیریت صحیح در منابع آب، برداشت بیش از حد از منابع زیرزمینی، حفر چاه های غیرمجاز، افزایش جمعیت و سطح بهداشت جامعه، گرمای هوا و کاهش بارندگی ها کشور را با بحران کم آبی مواجه کرده است.

وی گفت: به تعرفه آب بهاء نیز توجه چندانی صورت نگرفته زیرا در تمام دنیا قیمت آب رابطه معکوس با مصرف دارد ولی در کشور ما آب به عنوان کالای اقتصادی نیست و با قیمت ناچیزی در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

این مدیر شرکت آبفای کشور توضیح داد: قیمت هر متر مکعب آب برای شرکت آبفا 10 هزار ریال تمام می شود که بابت آن از مشترکان تنها 3 هزار ریال دریافت می کند در حالی که قیمت هر بطری آب بسته بندی 1.5 لیتری معادل هشت هزار ریال است، بنابراین نباید انتظار داشت آبی که با قیمت کم در اختیار مشترکین قرار می گیرد را صرفه جویی کنند.

سیدزاده خاطرنشان کرد: در بحث تعرفه آب وزارت نیرو تصمیم گیر نبوده و مجلس شورای اسلامی و قانونگذار باید کمک کند به واقعی شدن قیمت آب و از طرفی باید پلیس آب تعیین شود تا بتواند برای مشترکین پرمصرف اعمال قانون کند.

وی اضافه کرد: اقدامات فنی ومهندسی مدیریت علمی شبکه توزیع، مدیریت فشار شبکه توزیع و توزیع ونصب تجهیزات کاهنده مصرف نیز از دیگر اقدامات لازم در جهت کاهش مصرف است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت ابفای کشور افزود: مشترکان می توانند با مراجعه به سایت abnma.nww.ir اطلاعات لازم را در زمینه مدیریت مصرف و سایر موضوعات مورد استفاده قرار دهند.

 

پایان خبر/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;