بخش خصوصی از نیروگاه خورشیدی حمایت کند

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رضا آریایی، فرماندار بروجرد، در جلسه بررسی احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان بروجرد افزود: استفاده از نور خورشید و تولید انرژی خورشیدی باید فراگیر شود.

وی اظهار داشت: تولید برق از نور خورشید یک انرژی پاک است که سالهاست روی آن کار مطالعاتی شده است.

فرماندار بروجرد افزود: برای صرفه جویی در سوخت های فسیلی، استفاده از سلولهای خورشیدی برای تولید برق فراگیر شده و در بسیاری از استانهای کشور وجود دارد.

آریایی با اشاره به اینکه از سرمایه های بخش خصوصی برای احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان بروجرد استقبال می شود گفت: زمین لازم برای احداث نیروگاه خورشیدی با ۳۰ درصد تخفیف از سوی شرکت شهرکهای صنعتی لرستان در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد واقع در اشترینان واگذار می شود.

مدیرعامل شرکت برق لرستان گفت: احداث نیروگاه خورشیدی هفت مگا واتی ۳۷ هزار لیتر آب، ۵۰ هزار لیتر گازوئیل صرفه جویی می کند.

فریدون خودنیا افزود: برای تولید برق مقدار زیادی آب و سوخت های فسیلی مصرف می شود و این موضوع باعث آلودگی محیط زیست خواهد شد.

وی اظهار داشت: استان لرستان با توجه به شرایط اقلیمی و آب و هوایی پتانسیل های خوبی برای احداث نیروگاههای خورشیدی دارد.

وی در ادامه گفت: برق تولیدی توسط نیروگاه خورشیدی به صورت تضمینی از سرمایه گذار بخش خصوصی خریداری می شود.

جلسه بررسی احداث این نیروگاه توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی شماره ۲ بروجرد واقع در اشترینان با حضور فرماندار بروجرد، مدیرعامل شرکت برق لرستان، مدیر عامل شهرک‌های صنعتی لرستان، مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری لرستان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در فرمانداری بروجرد برگزار شد.

 

منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;