با هود هوشمند آشنا شوید

هود یکی از وسایل بسیار ضروری در خانه های کوچک امروزی است که وظیفه آن مکش بوی نامطبوع غذا و بخارهای ناشی از پخت و پز می باشد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اگر یک خانم خانه دار باشید مسلماً می دانید هنگام طبخ غذا بوی آن در فضای خانه می پیچد و این امر اصلاً خوشایند نیست خصوصاً اگر میهمان داشته باشید.
هود نه تنها برای تصفیه هوای آشپزخانه و مکش بوهای نامطبوع مورد استفاده قرار می گیرد بلکه یک عنصر دکوراتیو در دکوراسیون آشپزخانه نیز به شمار می آید.
هنگام تکمیل طراحی داخلی آشپزخانه تمام افراد پس از خرید اجاق گاز نسبت به نصب هود اقدام می کنند، در واقع در خانه های امروزی به دلیل پایین بودن متراژ فضا, حضور هود امری بسیار ضروری است و راحتی و آسایش را برای ساکنین به ارمغان می آورد.
در حال حاضر شرکت های تولیدی مختلفی در سراسر کشور در حوزه تولید و فروش هود آشپزخانه مشغول به فعالیت هستند و محصولات خود را با بالاترین کیفیت در بازار رقابت به مشتریان عرضه میدارند.
اگر برای خرید هود اقدام کرده باشید مسلماً با برندهای بیشماری مواجهه شده اید که هر کدام محصول خود را با ویژگی های منحصر بفرد تولید و در اختیار مشتری قرار می دهند.
اگر بخواهیم به انواع هود آشپزخانه اشاره کنیم می توانیم هود راسان، هود استیل البرز، هود بیمکث، هود اخوان، هود درسا و … را به عنوان محصولی ایرانی نام ببریم که از نظر کیفیت و کارایی با نمونه های خارجی برابر هستند.
هودها در انواع مدل ها نظیر هود شومینه ای، هود جزیره ای، هود توکار، هود مورب ،هود کابینتی و هود هوشمند تولید می شوند و ظاهر زیبا و جذاب آن ها جلوه متفاوتی به آشپزخانه می بخشد.
هود شومینه ای
این هودها در مقایسه با سایر هودها فضای بیشتری در آشپزخانه به خود اختصاص می دهند و بدنه آن ها از فلز ساخته می شود. هود شومینه ای قدرت بالایی در مکش دارد و می تواند بوهای نامطبوع را به سرعت از فضای آشپزخانه دور کند. علاوه بر آن این مدل هود سر و صدای کمی حین مکش تولید می نماید.
هود جزیره ای
این نوع هود همانطور که از نامش پیداست مخصوص آشپزخانه هایی است که در وسط آن ها کابینت جزیره ای قرار می گیرد. این مدل هود خود در طرح های مختلف ساخته می شود و زیبایی بی نظیری به فضای آشپزخانه های مدرن امروزی می بخشد.
هود توکار
هود توکار به صورت توکار در کابینت قرار می گیرد و حضور آن در آشپزخانه نامحسوس است به نحوی که نمای آن قابل روئت نیست. افرادی که تمایل دارند دکوراسیون آشپزخانه خود را تنها با کابینت های زیبا طراحی نمایند و هود را در معرض دید قرار ندهند می توانند هود مخفی یا هود توکار را خریداری نمایند. هود کابینت ممبران از نوع توکار می باشد زیرا تنها با این هودها زیبایی کابینت حفظ می گردد.
هود مورب
هودهای مورب آشپزخانه را بسیار مدرن و جذاب نشان می دهند. این هودها از جنس شیشه و یا شیشه به همراه استیل ساخته می شوند. در حال حاضر هود مورب یکی از رایج ترین انواع هود در آشپزخانه به شمار می آید.
هود کابینتی
هود کابینتی از جمله قدیمی ترین هودها محسوب می شود که در مقایسه با هودهای جدید سر و صدای ببیشتری تولید می کند. در حال حاضر با ورود هودهای متنوع و مدرن امروزی کمتر کسی از هود کابینتی در آشپزخانه خود استفاده می کند.
هود هوشمند
انواع هودهایی که امروزه تولید می شوند مجهز به ریموت کنترل هستند و می توان از راه دور هود را خاموش و یا روشن نمود. علاوه بر آن با اتکا بر تکنولوژی روز دنیا هودها به گونه ای طراحی و ساخته می شوند که به طور خودکار خاموش یا روشن شوند.
این هودها که با قابلیت های بی شمار دیگر تولید می گردند هود هوشمند نام دارند و آخرین مدل هود در دنیا محسوب می شوند. عملکرد هود هوشمند به گونه ای است که به راحتی حرارت شعله انواع اجاق گاز و بخار ظروف روی آن را تشخیص داده، سپس روشن می شود. این عملکرد با استفاده از سنسورهای تشخیص گاز و بوی غذا صورت می گیرد.
در واقع سنسورهایی که در هودهای هوشمند تعبیه شده اند می توانند بخارات و بوی غذا، دود، گاز و حرارت را تشخیص دهند و با روشن شدن به موقع مانع از پراکنده شدن بوی نامطبوع در فضای خانه شوند. علاوه بر آن این هودها مجهز به حسگرهایی هستند که می توانند قدرت مکش را با میزان بخارات و گازها تنظیم نمایند.
یکی دیگر از قابلیت های هود هوشمند مجهز بودن آن به تایمر است. تایمر به شما اجازه می دهد که زمان مشخصی برای هود تعیین کنید که پس از اتمام آن هود به صورت اتوماتیک خاموش شود. تایمر نه تنها آسایش و راحتی را در استفاده از هود برای شما به ارمغان می آورد بلکه در برق مصرفی نیز صرفه جویی می نماید.
هودهای هوشمندی که اخیراً به بازار عرضه می شوند از قابلیت کنترل صوتی برخوردارند. این هودها از حساسیت بالایی برخوردارند و با صدای فرد دستور کنترل را دریافت می کنند. سنسورهایی که در نمونه های جدید هود هوشمند تعبیه می شوند از قابلیت تشخیص حرارت، صوت، گاز مونوکسید کربن و بوی غذا برخوردارند، از این رو کارایی هود را بالا می برند.
هود هوشمند از هوش مصنوعی برخوردار است و همین امر باعث افزایش کارایی و عملکرد آن می گردد. آنچه که در نصب این هودها بسیار حائز اهمیت است رعایت فاصله مناسب آن ها با اجاق گاز است. زیرا این فاصله باید به گونه ای باشد که سنسورها بتوانند عوامل محرک را تشخیص دهند و به دستگاه دستور دهند روشن شود.
لازم به ذکر است که تایمر این هودها این امکان را برای ساکنین فراهم می نماید که هنگام خروج از خانه با خیالی آسوده زمان روشن بودن دستگاه را تنظیم کنند تا راس زمان مشخص به صورت اتوماتیک خاموش شود.
هود هوشمند عملکردی آرام و بی سر و صدا دارد و هنگام روشن بودن سر و صدایی بسیار ناچیز ایجاد می کند. قیمت هود هوشمند آشپزخانه در مقایسه با هودهای معممولی کمی باللاتر است اما استفاده از آن ها در طولانی مدت از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه می باشد.
منبع ساختمانچی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;