با قفل دیجیتال ایمن شوید

امنیت ساختمان از جمله مسائلی است که همواره مورد توجه ساکنین قرار می گیرد و راهکارهای متفاوتی برای آن اندیشیده می شود.
نصب قفل برای انواع درب از جمله روش هایی است که از گذشته تا امروز برای تامین امنیت ساختمان کاربرد دارد.
قفل وسیله ای است که به دو صورت مکانیکی و دیجیتالی ساخته می شود و باز کردن آن از طریق کلید، اثر انگشت، وارد نمودن رمز، کارت مغناطیسی RFED و یا کارت کلید صورت می گیرد.
قفل های دیجیتال نسل جدیدی از قفل ها هستند که امنیت بسیار بالایی دارند و بر روی انواع درب های ضد سرقت و معمولی نصب می شوند. هدف از طراحی این قفل بالا بردن امنیت ساختمان، دسترسی آسان و زیبایی بیشتر است.
در حال حاضر قفل های دیجیتال با برندهای متفاوت نظیر سامسونگ، یوکا، گیتمن و … به بازار عرضه می شوند که هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند و از نظر ظاهری با یکدیگر متفاوت هستند.
این قفل ها قابل استفاده برای درب منازل، مجتمع های مسکونی، ادارت، هتل ها و سایر مکان ها بوده و امنیت را برای ساختمان به ارمغان می آورند. قفل دیجیتال بر اساس آخرین تکنولوژی روز دنیا ساخته می شود و الکترونیکی بودن آن از ویژگی های منحصر بفرد آن به شمار می آید.
این قفل ها به دلیل برخورداری از سیستم های امنیتی آرامش و امنیت را برای ساکنین ساختمان فراهم می کنند.
امروزه قفل های دیجیتال جای خود را به قفل های مکانیکی داده و در انوع زیر تولید می شوند:
قفل های دیجیتال مخصوص درب هتل
این قفل ها برای درب هتل ها طراحی شده اند و استفاده از آنها به این صورت است که در لابی هتل یک دستگاه کارت خوان قرار داده شده و باز و بسته شدن قفل از طریق اتصال به این دستگاه صورت می گیرد.
قفل های دیجیتال مخصوص ساختمان های اداری و مجتمع های مسکونی
این قفل ها برای درب منازل، اماکن اداری و … مورد استفاده قرار می گیرند و خود به تنهایی فرآیند باز و بسته شدن درب را بدون نیاز به هیچ دستگاه جانبی انجام می دهند.
مزایای قفل دیجیتالی
با طراحی و ساخت قفل های هوشمند دیگر نیازی به استفاده از کلید نیست و به راحتی و به سرعت می توان درب را باز کرد. در گذشته افراد مجبور به حمل دسته کلید به همراه خود بودند و جا گذاشتن یا گم شده آنها مشکلات زیادی برای آنها به وجود می آورد اما امروزه بدون نیاز به کلید و صرف وقت برای پیدا کردن آنها تنها در مدت زمان بسیار کوتاهی می توان درب را به راحتی باز کرد.
ممکن است بارها برای شما پیش آمده که فراموش کرده اید درب منزل را قفل کنید و پس از طی مسافتی برگشته و آن را قفل نمودید اما با استفاده از قفل دیجیتال بابت قفل کردن درب نگران نباشید زیرا این قفل ها پس از مدتی به طور خودکار درب را قفل نموده و امنیت خانه را تامین می کنند.
با استفاده از قفل های دیجیتالی می توان زمان را مدیریت کرد زیرا دیگر نیازی به پیدا کردن کلید و قرار دادن آن در قفل نیست و تنها در عرض چند ثانیه درب به صورت خودکار باز می شود.
از قفل های دیجیتال می توان برای کنترل تردد در محیط های اداری استفاده نمود. زمانی که درب بسته می شود به صورت اتوماتیک قفل شده و دیگر کسی نمی‌تواند از بیرون وارد ساختمان شود اما افرادی که داخل هستند می توانند خارج شوند. قفل های دیجیتال مجهز به ریموت هستند و با استفاده از آن می توان بدون هیچ مشکلی وارد ساختمان شد.
از دیگر مزایای قفل دیجیتال این است که شرایط بحرانی را به صاحب خانه اطلاع می دهد. تجهیزات امنیتی و سنسورهایی که در این قفل ها تعبیه شده اند چه فرد درون خانه باشد و چه خارج از آن، وی را از وضعیت خاص آگاه می سازد.
انواع سیستم های امنیتی در قفل دیجیتال
سیستم ضد سرقت
اگر افراد غیر مجاز و سارقین به قفل ضربه بزنند یا رمز عبور را چند بار اشتباه وارد کنند سیستم امنیتی قفل، پیام هشدار به صاحب خانه و یا نگهبان ساختمان می فرستد و وی را از ورود افراد ناشناس آگاه می نمایند.
سیستم قفل کودک
برخی از قفل های دیجیتال مجهز به سیستم قفل کودک و یا سالمند هستند. با فعال کردن این قابلیت می توان مانع از خروج کودک از منزل شد و با خیالی راحت به کارهای بیرون از منزل پرداخت.
گاهی اوقات سالمندان نیز به دلیل آلزایمر ممکن است از خانه بیرون روند و مسیر برگشت را پیدا نکنند از این رو بزرگ ترین دغدغه افراد خروج فرد سالمند از خانه آنهاست.
قفل های دیجیتال این مشکل را حل کرده و افراد شاغل با خیالی راحت می توانند خانه را ترک کرده و به برنامه های خارج از منزل رسیدگی کنند. با فعال کردن این سیستم دیگر نمی توان درب را از داخل منزل باز کرد.
سیستم ضد حریق
قفل های دیجیتال نه تنها امنیت خانه را تامین می کنند بلکه ایمنی را برای ساختمان به ارمغان می آورند. سنسورهای حرارتی که در این قفل ها کار گذاشته می شوند در صورتی که حرارت موجود در مکانی که قفل قرار دارد از حد مجاز بالاتر رود آژیر خطر را به صدا در می آورند.
علاوه بر آن در صورت بروز آتش سوزی قفل به صورت خودکار باز می شود تا افراد بتوانند از ساختمان خارج شوند و جان آنها به خطر نیفتد.
سیستم ضد شوک
گاهی اوقات سارقین برای باز کردن قفل دیجیتال و ورود به ساختمان از از ولتاژهای بالا استفاده می کنند تا حریم امنیتی را بشکنند. اما قفل های دیجیتال مجهز به سیستم ضد شوک در برابر این ولتاژها مقاومت خود را حفظ می کنند و مانع از ورود افراد به داخل ساختمان می شوند.
منبع ساختمانچی
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;