ایران کشوری بکر در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ایران بکرترین کشور برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و نو است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، حمیدرضا صالحی با اعلام این خبر افزود: افزایش نرخ خرید تضمینی انرژی‌های تجدیدپذیر از مهمترین مطالبات فعالان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر است.
وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته هشت درصد از قبوض پرداختی مردم صرف خرید تضمینی برق تجدیدپذیر شده است، اظهارداشت: کرمان، یزد و اصفهان از مکان‌های مناسب برای سرمایه گذاری جهت تولید برق تجدیدپذیر است.
نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تاکید بر اینکه خراسان شمالی برای تولید برق بادی از مزیت مناسبی برخوردار است، ادامه داد: صنعت تولید برق تا زمانی که مشکلات اقتصاد برق رفع نشود از انرژی های تجدید پذیر شکوفا نخواهد شد..
صالحی با اعلام این مطلب که ۶۰ هزار مگاوات معادل ۶۰ میلیارد دلار در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر ظرفیت سرمایه‌گذاری در کشور وجود دارد، افزود: دولت یازدهم به انرژی‌های تجدیدپذیر توجه بیشتری داشته است.
وی اظهارداشت: اقدامات زیادی با همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و همینطور اعتبار اختصاص یافته برای خرید تضمینی برق تجدیدپذیر در حال انجام است تا صنعت انرژی‌های نو بیش از پیش در مملکت ترقی کند.
نائب رئیس اول کمیسیون انرژی و محیط زیست اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ادامه داد: پیشنهاد می‌شود در این خصوص نرخ خرید تضمینی انرژی های تجدیدپذیر ۱۰ درصد افزایش یابد.
وی در ادامه یادآور شد: بدون شک با تحقق این مهم و تخصیص کامل بودجه اختصاص یافته خیال سرمایه‌گذاران حوزه انرژی‌های نو و تجدیدپذیر آسوده‌تر خواهد شد.
منبع فصل تجارت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;