الکترونیکی شدن فرایند صدور پروانه ساخت و ساز

به گفته عضو شورای شهر تهران؛ فرایند صدور پروانه ساخت، تا پایان دی‌ماه الکترونیکی می‌شود و دیگر نیازی به حضور شهروندان نیست.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بهاره آروین در پاسخ به این سوال که الکترونیکی شدن صدور پروانه ساختمان به کجا رسید،گفت: این فرآیند خوشبختانه آغاز شده و اداره کل تشکیلات و بهبود روش ها فرآیند صدور پروانه را (فرآیند واقعی) که متاسفانه مردم را گرفتار می کند، احصا کرده است.

دو راه وجود دارد؛ یکی اینکه فرآیند با بازنگری قوانین اصلاح بشود و دیگری اینکه همان فرآیند گذشته تمام الکترونیکی شود. ما هر دو را در دستورکار قرار دادیم.

وی ادامه داد: بنا شد فرآیند موجود را به گونه‌ای الکترونیکی کنیم که ضرورت و نیازی نباشد که شهروند به شهرداری مراجعه کند.

ما در شورای شهر نظارت می کنیم که هیچ نوع راهی برای مراجعه حضوری نباشد تا شهروند را برای انجام کار به شهرداری‌ها و دفاتر خدمات بکشاند.

آروین اصافه کرد: فرایند تشکیل پروانه بسیار طولانی است اما خوشبختانه در ماه‌های گذشته که عزم جزمی، هم در سازمان فاوا و هم در معاونت معماری و شهرسازی ایجاد شد که این فرآیند الکترونیکی بشود، مرحله تشکیل پرونده، درخواست تخریب، نوسازی و صدور پروانه که قبلا در دفاتر خدمات الکترونیک انجام می‌شد، تا پایان دی ماه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. ما منتظر هستیم که پرداخت هم، الکترونیکی شده و فقط برای بازدید میدانی به شهروند مراجعه شود.

منبع اقتصاد آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;