افزایش بارورسازی ابرها در پاییز

افزایش بارورسازی ابرها یکی از راهکارهای عبور از خشکسالی است که از سال گذشته از سوی متولیان این بخش در دستور کار قرار گرفت و حال به گفته وزیر نیرو برای سال جاری نیز نیروی هوایی سپاه اعلام آمادگی کرده تا در زمینه بارورسازی ابرها و افزایش میزان بارندگی به وزارت نیرو کمک کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، افزایش روند بارش در بهار سال جاری این سوال را مطرح کرد که آیا بارش‌های بهاره کشور طبیعی بوده یا به‌صورت مصنوعی صورت گرفته؛ سوالی که در آن زمان معاون پارلمانی سپاه پاسداران در پاسخ به آن از پروژه بارورسازی ابرها در زمستان سال گذشته و بهار جاری خبر داد و اعلام کرد که این روند در پاییز نیز ادامه خواهد داشت.
طرحی که حال وزیر نیرو در گفت‌وگو با خانه ملت از برگزاری جلسه‌ای با فرماندهان نیروی هوایی سپاه به منظور برنامه‌ریزی درخصوص استفاده از امکانات این بخش برای بارورسازی ابرها در پاییز سال جاری خبر می‌دهد. به گفته رضا اردکانیان، نیروی هوایی سپاه پاسداران این آمادگی را دارد تا در زمینه بارورسازی ابرها و افزایش میزان بارندگی‌ها به وزارت نیرو کمک کند.
اردکانیان درخصوص اینکه میزان پروازها به منظور بارورسازی ابرها در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا می‌کند یا خیر، اظهار کرد: میزان پروازها در مقایسه با سال گذشته بیشتر است و مقدار افزایش آن در جلسه‌ای که با مسوولان نیروی هوایی سپاه برگزار می‌کنیم، مشخص می‌شود.
اصلاحات ساختاری کنترل منابع آب
از سوی دیگر وزیر نیرو در نشست شورای اداری شهرستان گرمسار از ایجاد اصلاحات ساختاری برای نظارت و کنترل منابع آب خبر داد و گفت: این مهم به منظور جلوگیری از بحران کمبود انرژی در کشور از سوی این وزارتخانه در دستور کار است.
اردکانیان با اعلام این خبر افزود: موضوع آبرسانی به مناطق روستایی کشور یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است و با کمک نمایندگان مجلس، اعتبارهای خوبی برای اجرای این طرح‌ها مصوب شده و در حال پیگیری است. وزیر نیرو عنوان کرد: نمایندگان مجلس در ماه‌های گذشته پشتیبانی خوبی از وزارت نیرو برای اجرای طرح‌های آبرسانی به مناطق روستایی کشور انجام دادند که باید از زحمات آنان قدردانی کنم.
اردکانیان افزود: انتقال آب از سد نمرود به شهرستان گرمسار را پیگیری می‌کنیم و نشستی برای بررسی روند اجرا و اعتبار این طرح برگزار می‌شود. به گفته وزیر نیرو، بخشی از رفع چالش کم‌آبی در کشور به اجرای طرح‌های اصلاحی و ساختاری از سوی این وزارتخانه مربوط است و براساس قوانینی که در مجلس شورای اسلامی تصویب شد باید مدیریت منابع آبی براساس حوضه آبریز انجام شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;