افزایش عمر ساختمان با میلگردهای کامپوزیتی

مدیرعامل شرکت فنی مهندسی ابر سازه اریانا گفت: استفاده از میلگردهای کامپوزیت موجب افزایش طول عمر ساختمان‌ها در برابر خورندگی می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، آرش نیک پور ضمن اشاره به اینکه ساختمان های کشور در نوار شمالی و جنوبی در اثر رطوبت و در مناطق مرکزی متاثر از نمک به شدت در معرض خورندگی قراردارند، افزود: این عارضه طول عمر ساختمان ها را کاهش می دهد.
وی همچنین اظهارداشت: طی این سال ها استفاده از میلگردهای فولادی کاربری قابل قبولی از خود نشان داده اما دراثر مجاورت با محیط های خورنده مانند رطوبت، سولفات ها، کلرها و غیره باعث می شود تا علاوه برکاهش ظرفیت سازه، عملکرد سازه در برابر بارهای لرزه ای کاهش یابد.
مدیرعامل شرکت فنی مهندسی ابر سازه اریانا گفت: برای رویارویی با مسئله مدنظر تحقیق های گسترده ای در دنیا صورت گرفته که سر انجام استفاده از میلگردهای کامپوزیتی (FRP) راه مناسبی در رفع این معضل شناخته شده است.
وی در ادامه با اعلام اینکه آمریکا، کانادا و سوئیس از جمله کشورهای پیشرو در صنعت میلگردهای کامپوزیت هستند، افزود: ایران در این حوزه بسیار نوپاست.
نیک پور ضمن اشاره به اینکه شرکت فنی مهندسی ابر سازه اریانا از دو سال قبل تولید محصول مزبور را در کشور آغاز کرده است، اظهارداشت: شرکت نامبرده پس ازطی مراحل رشد و توسعه باهدف فعالیت درعرصه تولید میلگرد کامپوزیتی مفتخر به اینکه با اتکا به دانش و فناوری روز دنیا و تلفیق آن با تلاش و همت دانش‌آموختگان و متخصصان این مرزو بوم تولید میلگرد FRP در مقیاس صنعتی با برند EPOMIL رابرای نخستین بار در ایران فراهم کند.
وی گفت: شرکت فنی مهندسی ابر سازه اریانا در مدت زمان کوتاهی نه تنها به پیشرو ها این صنعت در جهان نزدیک شده بلکه در برخی از پارامترها از آنان نیز سبقت گرفته است.
مدیرعامل شرکت فنی مهندسی ابر سازه اریانا یادآورشد: این مسئله با حمایت مسئولان و مصرف کنندگان می تواند کمک شایانی دراقتصاد و جلوگیری از واردات محصول مزبور و خروج ارز از کشور شود.
منبع راديو اقتصاد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;