اشری؛ پیش‌قدم برای استفاده از ساختمان با مصرف انرژی صفر

اشری تایید هیات مدیره در خصوص صرف بودجه ۱۵٫۷ میلیون دلاری برای آغاز بازسازی ساختمان‌ مرکزی جدید خود در آتلانتا را دریافت کرده است تا با طراحی خاص، میزان مصرف انرژی این ساختمان را به صفر برساند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این ساختمان تقریباً در ۱۰ مایلی شمال موقعیت فعلی ساختمان اصلی اشری واقع شده است. این ساختمان دهه ۱۹۷۰ با این هدف برای بازسازی انتخاب شده تا به یک ساختمان مدرن با عملکرد و بهره‌وری تبدیل شود.
شیلا جی‌. هایتر مدیر سال ۲۰۱۸ -۲۰۱۹ اشری در این خصوص می‌گوید: اشری با تبدیل ساختمان خود به یک ساختمان دوستدار محیط‌زیست، به دنبال نشان دادن رهبری مبتکرانه خود در این صنعت است. ما به دنبال این هستیم که ساختمان‌های دفاتر مرکزی جهانی جدید خود را به یک نمونه عالی تبدیل کنیم. بازسازی این ساختمان و تبدیل آن به یک ساختمان با مصرف انرژی صفر در واقع یک مدل نمونه است برای شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال استفاده از رویکرد مشابه و به کارگیری طراحی‌های این چنینی هستند.
هایتر تصریح می‌کند: ما باور داریم که بازسازی ساختمان‌های فعلی، فرصتی عالی برای تاثیرگذاری روی پایداری، مقاومت و بهره‌وری انرژی فراهم می‌کند. استفاده مجدد از ساختمان‌های کنونی و بهره‌مندی از کربن موجود در ساختار آن‌ها، شکل نهایی پایداری است.
اما هدف از بازسازی:
·        تبدیل ساختمان به یک الگو برای کاهش میزان کربن و اثرات زیست‌محیطی عملیات ساخت به شیوه‌ای مقرون به صرفه و تکرارپذیر.
·        افزایش استانداردهای اشری با توجیه اقتصادی
·        بروزرسانی ساختمان‌های فعلی و ارتقای آن به سطح پایداری بالاتر و تبدیل آن به ساختمانی با میزان مصرف انرژی صفر.
شایان ذکر است که این پروژه بازسازی توسط کمیته‌ای از داوطلبان اشری نظارت خواهد شد. علاوه بر این، زیرمجموعه‌ای از داوطلبان نیز پیشنهاداتی روی سیستم‌ها و اجزا و عناصر فنی ارایه خواهند داد. اشری تا اکتبر ۲۰۲۰ از ساختمان کنونی خود به ساختمان جدید نقل مکان خواهد کرد.
ترجمه: سعید سعیدی
 
منبع www.achrnews.com
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;