استفاده از هوش مصنوعی برای جلوگیری از سرقت برق

به گزارش تاسیسات نیوز، با گسترش هوش مصنوعی در صنعت برق شرکت های مختلف تولید انرژی به فکر افتاده‌اند تا خسارت های مالی ناشی از سرقت برق را کاهش دهند.

 

 

 

شرکت های ارائه دهنده برق می توانند با استفاده از هوش مصنوعی در صنعت برق در هر سال از زیان ۹۶ میلیارد دلاری جلوگیری کنند.

 

 

 

تیمی از محققان دانشگاه لوکزامبورگ با توسعه هوش مصنوعی در صنعت برق، الگوریتمی را طراحی کرده‌اند که از طریق تجزیه و تحلیل داده های الکتریکی، مصرف غیر عادی برق را تشخیص می‌دهد. آنها این سیستم را بر پایه اطلاعات ۳٫۶ میلیون خانوار در کشور برزیل و در طی ۵ سال توسعه دادند.

 

 

 

این الگوریتم توانسته است در ۶۵ درصد موارد مشکلات غیر فنی را تشخیص دهد که به گفته تیم سازنده این درصد حاکی از برتری این روش نسبت به سایر ابزارها است. شرکت فن آوری موسوم به «انتخاب هوشمند» قصد دارد این هوش مصنوعی را به نرم افزاری تجاری تبدیل کند.




از طرفی شرکت Electrobras اخیرا یک برنامه ضد سرقت را با پشتیبانی از بانک جهانی راه اندازی کرده است. این شرکت ادعا کرده است که ۲۲ درصد از کل تولیدات برق برزیل سرقت می شود.

 

 

 

گفتنی است این مشکل فقط گریبان‌گیر برزیل نیست؛ برای مثال ایتالیا سالانه قریب به ۵۹۶ میلیون دلار خسارت در این زمینه می بیند. کشور هند نیز حدود ۳۱ درصد از کل تولید برق سال ۲۰۱۶ را به همین دلیل از دست داد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;