از مشهد تا همدان با نیروگاه‌های خورشیدی

هوشمند سازی پرداخت صورتحساب نیروگاه های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب مختص مشترکین
مدیر کل دفتر تدوین و تسهیل مقررات ساتبا از صدور اولین صورتحساب هوشمند مربوط به ۲۰۳ نیروگاه محدود به ظرفیت انشعاب احداث شده در حوزه شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد و پرداخت مستقیم در وجه مشترکین ( در طول مدت ۱۳ روز پس از قرائت کنتور مربوطه ) خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مهندس تقی پور افزود این سامانه از مرحله تقاضای درخواست احداث نیروگاه تا نظارت بر طراحی، اجرا، بهره برداری و صدور صورتحساب را در بر می گیرد و امکان واریز مستقیم وجوه برق خریداری شده به حساب مشترکین نیز در آن فراهم شده است.
از دیگر قابلیت های ایجاد شده در این سامانه می توان به مشاهده قبض تولید برق، ارسال پیامک برای مشترکین و ایجاد گزارشات متعدد مدیریتی و همچنین وحدت رویه در اجرای اهداف کلان وزارت نیرو در این زمینه و همچنین پرداخت به موقع مبالغ حاصل از فروش برق مشترکین و سایر مزایای مدیریتی و تسهیل‌گری در این حوزه اشاره نمود.
وی ضمن تشکر از شرکت های توزیع نیروی برق خراسان رضوی، شمال استان کرمان، جنوب استان کرمان، استان اصفهان، شهرستان اصفهان، مازندران که در کارگروه توسعه این سامانه عضویت داشته و به ویژه از شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد به عنوان طراح این سامانه، اظهار نمود که این فرآیند به تدریج تا پایان سال در کلیه شرکت های توزیع نیروی برق راه اندازی خواهد شد.
ششمین نیروگاه خورشیدی در استان همدان به مدار سراسری برق کشور متصل شد
این نیروگاه با ظرفیت ۷ مگاوات (۶ مگاوات میز ثابت و ۱ مگاوات تراکر یا متحرک) توسط شرکت کرینر سولار انرژی واقع در منطقه بشیک تپه همدان با جذب سرمایه خارجی(آلمان) به میزان ۷٫۷۵ میلیون یورو احداث گردیده است.
مهمترین ویژگی نیروگاه نوع سازه و استراکچر آن می باشد که با وجود پایه های پیچی و ماشین آلات پیشرفته با بهره مندی از GPS و لیزر با حداقل خطا نصب می شوند و سرعت خوبی نیز در پیشرفت پروژه دارند.
اشتغال زایی بیش از ۱۰۰ نفر در طول مدت ساخت پروژه و اشتغال به کار ۷ نفر نیرو پس از اتمام پروژه که تمامی افراد از میان بومیان منطقه انتخاب شدند از دیگر مزیت های این پروژه نیروگاهی می باشد.
این نیروگاه با تولید ۳۰۰ مگاوات برق در سال از انتشار ۹۵۹۸ تن دی اکسید کربن جلوگیری می نماید.
همچنین باعث صرفه جوئی در مصرف سوخت فسیلی(۳,۹۵ میلیون متر مکعب )و آب (۳۰۶۰ مترمکعب)خواهد شد.
لازم به ذکر است تاکنون ۶ نیروگاه مگاواتی به ظرفیت ۴۵/۴ مگاوات و بیش از ۲۲ نیروگاه کوچک مقیاس به ظرفیت تجمعی ۲۲۰ کیلووات در استان همدان نصب و به بهره برداری رسیده است.
منبع ساتبا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;