احداث 3 تصفیه خانه آب شرب در اهواز

به گزارش تاسیسات نیوز، پیرو دستور رئیس جمهور، وزیر نیرو نیز به سازمان آب و برق دستور داد که مشکل حوزه آب شرب اهواز رفع شود به همین منظور قرار است برای بهبود کیفیت آب و رفاه حال شهروندان ۳ تصفیه‌خانه آب در اهواز احداث شد.

 

 

 

 

معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان گفت: پیرو دستور رئیس جمهور، وزیر نیرو نیز به سازمان آب و برق دستور داد که مشکل حوزه آب شرب اهواز رفع شود به همین منظور قرار است برای بهبود کیفیت آب و رفاه حال شهروندان ۳ تصفیه‌خانه آب در اهواز احداث شد.





صادق حقیقی‌پور اظهار داشت: بعد از مشاهده مشکلات حوزه آب شرب و وضعیت تصفیه‌‌خانه‌های اهواز در آخرین سفر رئیس جمهور به استان موضوعات را به ایشان اطلاع دادیم و رئیس جمهور نیز دستور دادند که مشکلات مربوط به این حوزه با برنامه‌ریزی‌ سریع رفع شود.





وی افزود: پیرو دستور رئیس جمهور، وزیر نیرو نیز به سازمان آب و برق دستور داد که مشکل حوزه آب شرب اهواز رفع شود به همین منظور قرار است برای بهبود کیفیت آب و رفاه حال شهروندان 3 تصفیه‌خانه آب در اهواز احداث شد.





معاون آبرسانی سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه تعداد تصفیه‌خانه‌ها در اهواز نسبت به جمعیت کم است، گفت: احداث طرح آبرسانی غدیر سبب شده که آب شرب با کیفیت وارد تصفیه‌خانه شود اما تصفیه‌خانه شماره 2 از آنجا که آب شرب نقاط مختلف اهواز را تامین می‌کند سبب افت فشار آب در لوله‌ها می‌شود و به دنبال آن به علت پمپاژ‌های خانگی و مکیدن گل و لای کیفیت آب شرب کاهش می‌یابد.‌





وی وضعیت آب شرب شرق و مرکز اهواز را از بدترین نقاط شهر دانست و افزود: تصفیه‌خانه شماره 2 تصفیه‌خانه خوبی است منتهی در حال حاضر شبکه آب اهواز شکل دارد به همین منظور یکی از تصفیه‌خانه‌های جدید البته با عملکردی کاملا مجزا کنار تصفیه‌خانه شماره 2 احداث می‌شود.





حقیقی‌پور با اشاره به آخرین وضعیت پروژه احداث 3 تصفیه‌خانه آب در اهواز،گفت: طرح احداث 3 تصفیه‌خانه در مرحله مطالعات است و تا پایان امسال طرح مطالعاتی تمام و مکان‌های مورد نظر جهت احداث تعیین می‌شود.





وی با بیان اینکه تصفیه‌خانه‌های جدید سه برابر ظرفیت تصفیه‌خانه شماره2 ظرفیت دارند، عنوان‌کرد: پروژه مذکور به اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان نیاز دارد که بعد از اتمام مرحله مطالعاتی و انتخاب پیمانکار فرآیند اجرایی کار آغاز می‌شود.





وی اظهار کرد: مدت زمان تکمیل طرح بعد از انتخاب پیمانکار به سه سال زمان نیاز دارد که امیدواریم تا سال 99 بتوانیم مشکلات حوزه آب شرب اهواز را با احداث تصفیه‌خانه‌های جدید رفع کنیم.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;