احتمال تغییرات مجدد ساعات ادارات

به گزارش تاسیسات نیوز، احتمال تمدید دوهفته‌ای مصوبه تغییر ساعت کار ادارات تهران به علت استفاده از سیستم‌های سرمایشی در مرداد ماه وجود دارد.

محمدحسین مقیمی گفت: به علت کمبود آب پشت سدهای کشور، برقی که از نیروگاه‌های آبی تولید می‌شود ۹ هزار مگاوات در سال است که باتوجه به کاهش بارش‌ها این میزان به ۵ هزار مگاوات رسیده است و باید این کمبود تولید برق را مدیریت کرد.


وی گفت: براساس مصوبه هیات دولت، استانداران در استان‌های مختلف باید درخصوص مدیریت مصرف برق تصمیم بگیرند و در استان تهران مقرر شد ساعت کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی مستقر در استان تغییر یابد. مقیمی درباره رعایت نشدن مصوبه تغییر ساعت کار در برخی ادارات اضافه کرد: براساس مصوبه دولت اگر سازمان‌ها و دستگاه‌هایی که فعالیت‌های خاص دارند و نیاز است به‌گونه‌ای دیگر این ساعت کار را تنظیم کنند، اختیار با بالاترین مقام آن دستگاه است، در غیر این صورت با متخلفان برخورد می‌شود.


مقیمی افزود: براساس مصوبه دولت سیستم‌های سرمایشی ادارات باید در زمان اوج مصرف که ساعت ۱۳ تا ۱۶ است خاموش شود و حداقل استفاده از آنها صورت پذیرد. استاندار تهران تصریح کرد: در این زمینه بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و دولتی از همان روزهای اول یعنی ۱۳ تیرماه، تغییر ساعت را اعلام کردند که جای تشکر دارد و بنا بر اعلام شرکت برق منطقه‌ای فقط در شهر تهران ۳۰۰ مگاوات صرفه جویی صورت گرفت.


وی افزود: در واقع این تصمیم و تغییر ساعت کار ادارات برای آن است که میزان قطع برق منازل مسکونی تا حد امکان کاهش یابد و در این زمینه همه دستگاه‌های دولتی، شهرداری‌ها و قوه‌قضائیه باید درخصوص اجرای این مصوبه همکاری‌های لازم را مبذول دارند. مقیمی تاکید کرد: با توجه به ادامه روند بالارفتن دمای هوا و افزایش مصرف برق به واسطه استفاده از سیستم‌های سرمایشی، احتمال تمدید دوهفته‌ای مصوبه تغییر ساعت کار ادارات در مرداد وجود دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;