اجباری شدن استاندارد گازوئیل

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از اجباری نبودن استاندارد گازوئیل به‌عنوان یکی از عوامل اصلی آلایندگی کلان‌شهرهای کشور خبر داد و گفت: در آینده نزدیک سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط زیست با این موضوع برخورد خواهند کرد.

 

نیره پیروزبخت با اعلام این خبر افزود: استاندارد بنزین ایران مطابق استانداردهای روز اروپا یا همان بنزین یورو ۴ است که در اتحادیه اروپا تولید و مصرف می‌شود. به گفته این مقام مسوول، در حال حاضر بنزین با استاندارد یورو ۴ در کلان‌شهرهای کشور مصرف می‌شود، اما در سایر شهرها هنوز این طرح پیاده‌سازی نشده است.


وی در ادامه با اشاره به آسیب‌های مختلفی که به‌ویژه کلان‌شهرها با آن مواجه‌اند، یادآوری کرد: بلندمرتبه‌سازی با جلوگیری از تنفس شهرها و عبور شبانه کامیون‌ها به‌ویژه کامیون‌های فرسوده در شب‌ها با آلایندگی بسیار زیاد، از جمله عوامل اصلی آلودگی شهرهاست.


وی اظهار کرد: در حال حاضر وزارت نفت نیز معتقد به فاصله داشتن استاندارد گازوئیل تولیدی ایران با استاندارد روز اروپاست و شاهدیم استفاده از همین گازوئیل در خودروهای سنگین فرسوده آلایندگی‌های چندین برابری را در شهرهای بزرگ رقم زده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;