اثر قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی هفت بار به مجلس و تشخیص مصلحت نظام رفت و درنهایت با حداکثر آرا تایید شد.


به گفته نیره پیروزبخت تصویب قانون تقویت و توسعه نظام استانداردسازی تغییرات مثبتی داشته که بیانگر راهی روشن در استاندارد است.


وی افزود: هر کشوری که مشکلات اقتصادی‌اش را حل می‌کند زیرساخت استاندارد در آن نهادینه‌شده است. وقتی نمودار توسعه استاندارد را در نظر بگیریم از استاندارد سنتی به استاندارد مدرن و درنهایت رقابت‌پذیری جهانی می‌رسد.


رئیس سازمان ملی استاندارد ایران یادآور شد: در دولت تدبیر و امید در زمینه استاندارد گام‌های بزرگی برداشته شد و دولت کاملا از این سازمان حمایت کرد؛ به‌طوری که در ماه‌های اخیر قانون تقویت و توسعه استانداردسازی را تصویب کردیم.


وی یادآور شد: در این قانون، شورای استاندارد فراملی شده است. در قانون قبلی فقط اتاق بازرگانی از بخش خصوصی عضو این شورا بود که در این قانون عضویت بخش خصوصی در شورای استاندارد بیشتر شده است.


وی با بیان اینکه ۱۱ وزیر و رئیس صداوسیما نیز عضو شورای عالی استاندارد هستند، ادامه داد: رئیس این شورا رئیس‌جمهوری است که نشان‌دهنده اهمیت استاندارد است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;