آقای همه فن حریف – ۵

 

به گزارش تاسیسات نیوز، پنجمین قسمت از مصاحبه با آقای بستانچی مدیرعامل محترم شرکت دمنده را در زیر می خوانید:

 

 

 

لازمه فروش به کشورهای خارجی، خدمات پس از فروش کالا برای محصولات است. آیا شما این خدمات پس از فروش را دارید؟

 

 

 

بله . ما مختصری آوانس به آن‌ها می‌دهیم مثلاً یک درصد به آن‌ها اضافه می‌دهیم که آن‌ها بتوانند این را پوشش دهند. به مشتریانی که خرید می‌کنند درصدی کالا اضافه می‌دهیم تا آن‌ها خودشان این خدمات را انجام دهند.

 

 

 

من در جایی خواندم که گفته بودید خواسته‌های کارمندان به غیر از پرداخت حقوق است و باید بیشتر به خواسته‌هایشان توجه کرد. می‌شود کمی در این رابطه توضیح دهید.

 

 

 

الآن اگر به کارخانه جدید ما بروید می‌توانید مشاهده کنید که ما یک ناهار خوب و قابل توجه به کارمندانمان می‌دهیم. من خودم اگر در کارخانه مهمان داشته باشم اغلب از همان ناهار کارگری برای میهمان نیز سرو می‌شود. ساعت ۹ صبح صبحانه سرو می‌شود و همچنین یک عصرانه نیز برای کارگران مثلاً یک ساندویچ الویه یا مثل این برای آن‌ها در نظر می‌گیریم.

 

 

 

چه غذایی را دوست دارید؟

 

 

غذایی که بیشتر سبزیجات در آن باشد و یا ماهی را به دیگر غذاهایی که گوشت قرمز دارند ترجیح می‌دهم.

 

 

 

چقدر اهل مسافرت هستید؟

 

 

من مسافرت‌های تفریحی زیاد نمی‌روم ولی به مسافرت‌های کاری زیاد می‌روم. البته به خارج از کشور جهت شرکت در نمایشگاه هم می‌روم.

 

 

 

در چه نمایشگاهی در خارج از کشور شرکت می‌کنید؟

 

 

 

عمدتاً در نمایشگاه‌های ترکیه و کشورهای اطراف شرکت می‌کنیم و غرفه داریم البته در نمایشگاه BIG5 دبی شرکت نمی‌کنیم چون نوع مصرف‌کنندگان دبی متفاوت هستند ولی دیگر کشورهای خاورمیانه را می‌رویم و شرکت می‌کنیم.

 

 

 

در سال‌های ابتدایی دهه شصت که کار شما شروع شده بود و رونق داشت آیا برای جنگ، محصولی ساختید؟

 

 

 

خیر. تنها کاری که ما در زمان جنگ کردیم این بود که در تنگناهای مربوط به واردات، توانستیم نیاز بازار به فن و الکتروموتور را تأمین کنیم.

 

 

 

شما موفق شدید گواهی رعایت حقوق مصرف‌کنندگان را در استان تهران اخذ نمایید. لطفاً در این رابطه توضیح دهید.

 

 

 

ما ثابت کردیم که محصول درجه یک را به مشتری تحویل می‌دهیم. خدمات پس از فروش ما در همه حال از مشتری حمایت می‌کند. اگر محصول ما ایرادی داشته باشد سعی می‌کنیم با ارسال قطعه جایگزین برای نماینده‌هایمان و تعویض قطعه معیوب به مشتری خدمات دهیم و یا اینکه نماینده‌هایمان آن محصول معیوب را برای ما می‌فرستند و ما پس از رفع مشکل آن را به مشتری تحویل می‌دهیم. خلاصه اینکه به طرق مختلف سعی می‌کنیم در همه حال رضایت مشتری را بدست آوریم.

 

 

 

 

حال اگر این اشکال بر اثر ضربه خوردن، افتادن از جایی، آب داخل دستگاه رفتن و یا حوادثی از این قبیل باشد، به عهده خود مشتری است ولی اگر دستگاه ما دارای اشکال ریشه‌ای باشد از طریق نماینده‌های ما دستگاه به کارخانه عودت داده می‌شود.

 

 

 

اگر در خط تولید مشکلی پیش بیاید و شما مجبور شوید تعداد زیادی از دستگاه‌های ساخته‌شده را دور بریزید، آیا این کار را خواهید کرد؟

 

 

 

بله. قطعاً این کار را خواهیم کرد البته آن‌ها را دور نمی‌ریزیم چون می‌توانیم از ضایعات آن‌ها استفاده کنیم ولی جهت روشن شدن موضوع باید بگویم که اگر این دستگاه خراب وارد بازار شود و توسط مشتری خریداری گردد، همین یک دستگاه نگاه مشتری را به ما عوض می‌کند.

 

 

 

 

از نظر استاندارد و اصول کار همین یک دستگاه ضرر و زیانی بالغ بر ده دستگاه به مجموعه وارد می‌کند پس بهتر است این دستگاه معیوب همانجا از خط تولید بیرون آورده شود و تبدیل به ضایعات گردد. ما نباید به هیچ‌وجه این مشکلات را به خریدار محصولاتمان انتقال دهیم.

 

 

 

ادامه دارد….

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;