آشنایی با مقاوم ترین لوله در تاسیسات زیربنایی

لوله کاروگیت نوعی لوله پلیمری است که استفاده از آن در سیستم های لوله کشی روز به روز در حال افزایش است. ساختار لوله کاروگیت در مقایسه با سایر لوله های پلیمری متفاوت است و بدنه بیرونی آن حالت حلقوی شکل دارد.
این نوع لوله در سایزهای مختلف در شبکه های لوله کشی مورد استفاده قرار می گیرد و مورد استقبال مهندسین واقع شده است. لوله کاروگیت از جمله لوله های مدرن است که از جنس پلی اتیلن ساخته می شود. آنها از قابلیت روکش کاری برخوردار هستند و در مواردی که مقاومت لوله و انعطاف پذیری آن مورد توجه است، مصرف می شوند.
انعطاف پذیری یکی از ویژگی های منحصر بفرد لوله کاروگیت است که آن را به لوله ای ایده آل برای لوله کشی آب و فاضلاب تبدیل نموده است. آنها در مقایسه با لوله های خشک قابل قبول تر بوده و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.
هر چه شیارهای موازی روی لوله کاروگیت بیشتر باشند، میزان انعطاف پذیری آن بالاتر خواهد بود. وقتی این لوله در خاک قرار می گیرد ساختار آن توسط خاک حمایت می گردد.
انعطاف پذیری لوله نقش مهمی در طول عمر و کارایی آن ایفا می کند. برای انتخاب لوله ای که در خاک قرار می گیرد انعطاف پذیری بسیار حائز اهمیت است زیرا این ویژگی مدت زمان سرویس دهی لوله را بالا می برد و نیازی به صرف هزینه های بسیار بالا برای تعمیر و یا تعویض لوله نمی باشد. البته هنگام نصب لوله در خاک باید به نکات مهم نصب نیز دقت شود.
در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی لوله های انعطاف پذیر کاروگیت با کارایی بسیار بالا تولید و به بازار عرضه می شوند. به دلیل استفاده از مواد پلیمری در تولید لوله کاروگیت، این لوله ها قابل استفاده در زمین های شور و محیط هایی که مواد خورنده در آنها وجود دارد هستند.
مقاومت در برابر خوردگی از ویژگی های بارز لوله های کاروگیت است. لوله کاروگیت به صورت دو جداره ساخته می شود که سطح بیرونی آن به شکل حلقوی شکل و جداره داخلی آن صاف است. جداره خارجی این لوله فشارهای وارد آمده بر آن را در زیر زمین تحمل می کند و دچار ترک خوردگی و یا شکستگی نمی شود. این لوله ها برای عبور پسماندهای صنعتی و فاضلاب های اسیدی و بازی کاربرد دارند.
رنگ جداره بیرونی لوله دوجداره پلی اتیلن به رنگ مشکی و دیواره داخلی آن به رنگ زرد یا آبی است. استفاده از رنگ آبی و زرد درون این لوله ها به موضوع ویدئوگرافی اشاره دارد زیرا کارفرما برای ردیابی می تواند از ویدئوگرافی استفاده کند.
لوله های کاروگیت علارغم انعطاف پذیر بودن از سختی و مقاومت فشاری بالا به جهت ساختار ظاهری حلقوی شکل برخوردار هستند و به دلیل دوام و مقاومت بسیار بالا برای زهکشی آب، انتقال مواد اسیدی و بازی، لوله های فاضلاب و .. قابل استفاده هستند.
منبع ساختمانچی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;