ساخت تصفیه خانه در اصفهان توسط دانش‌بنیان‌ها

تابستان سال جاری، یکی از سخت‌ترین تابستان‌های اصفهان بود، تا جایی که تامین آب شرب شهروندانش با مشکل روبه‌رو شد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، ساخت و بهره‌برداری از این تصفیه‌خانه که در مساحت ۲هزار مترمربع ساخته‌شده، بر عهده یکی از شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان است تا با دریافت پساب شاهین‌شهر آن را با سرعت ۱۰۰لیتر بر ثانیه تصفیه کرده و به مخازن مصرفی مناطق اصفهان برساند.

ازجمله نکات شاخص در این پروژه می‌توان به استفاده ۱۰۰درصدی از پتانسیل‌های بخش خصوصی، سازگاری با محیط‌زیست از طریق حذف پروکلرین در فرآیند تصفیه و ساخت کلیه تجهیزات در داخل کشور اشاره کرد.

هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آبفای اصفهان در این ‌باره با تاکید بر توانمندی‌های بخش خصوصی گفت: این پروژه نشان می‌دهد که شهرداری اصفهان با استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی، به کارآفرینی برای جوانان این مرز و بوم پرداخته و اصفهان در مسیر امید حرکت می‌کند.

قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان نیز در آیین آغاز بهره‌برداری از پروژه با اشاره به رفع نگرانی‌ها درباره بحران آب در این شهر گفت: باید برای مقابله هر چه ‌بهتر با بحران آب در نوع آبیاری، نوع کاشت، نوع بذر و… تجدیدنظر کنیم و در این راستا از شرکت‌های دانش‌بنیان خواهش می‌کنم که مشکلات را بیش‌ از پیش شناسایی کنند و به مسوولان راه‌حل ارائه کنند.

منبع دنیای اقتصاد
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;