هوشمندسازی شهر، شهروند هوشمند می‌طلبد

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران درباره برگزاری نخستین نمایشگاه «شهر هوشمند» گفت: ابتدا از وزارت راه و شهرسازی بابت برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، به هر حال موضوع شهر هوشمند، الکترونیک کردن شهرها و فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، در حال حاضر موضوعاتی هستند که از آنها به عنوان «انقلاب سوم» یاد می‌شود.
وی افزود: از آنجا که در تمام دنیا چنین روندی تجربه شده، ما نیز باید به آن سمت حرکت کنیم.
دولت هم چاره‌ای ندارد و باید برای پیشبرد این روند از بخش خصوصی، انجمن‌ها و تشکل‌های حرفه ای و صنفی کمک بگیرد. همیشه در همه‌جای دنیا، تشکل‌های صنفی در این زمینه صاحب نظر بوده و حرفی برای گفتن دارند.
بنابراین، هوشمندسازی شهر نیازمند مولفه‌هایی است که ما باید روی آن کار کنیم. چرا که هوشمندسازی شهر، شهروند هوشمند نیز می‌طلبد.
مهندس مومنی مقدم در ادامه گفت: برگزاری چنین نمایشگاهی می‌تواند به فرهنگ سازی میان شهروندان یاری برساند.
بنابراین، استفاده نوین از فناوری‌ها به شفافیت بیشتر در جامعه کمک می‌کند. لذا هرچه ما بتوانیم سرعت فناوری‌ها را در جامعه بالا بریم، گلوگاه‌های فساد و رانت‌ها از بین می‌رود.
قطعاً سازمان نظام مهندسی نیز در جهت شفافیت بیشتر و اطلاع‌رسانی بهتر از این بسترها استفاده خواهد کرد و همگام با دولت و سایر انجمن‌ها و تشکل‌ها قدم برخواهد داشت. استقبال سازمان نظام مهندسی ساختمان از این نمایشگاه نیز به همین دلیل است.
وی در پایان گفت: امیدواریم که در این دوره، با همدلی و همراهی و مشارکت همه‌جانبه بتوانیم قدم‌های مطلوبی را برای جامعه خود برداریم و از فناوری‌های نوین استفاده کرده و بتوانیم در این انقلاب سوم، از شهر هوشمند به سوی دولت الکترونیک و درنهایت به سمت حکمرانی الکترونیک حرکت کنیم.
دبیر هیأت رئیسه و هیأت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در این رابطه گفت: امروز تمامی ساختمان‌های ما به سمت هوشمندسازی پیش می‌روند و استارآپ ها رشد سریعی را تجربه می‌کنند.
به طبع، یکی از وظایف سازمان این است که از این قافله عقب نماند و هم پای تکنولوژی پیش رود.
در جلسه گذشته هیأت رئیسه سازمان نظام مهندسی نیز، از طرف یکی از اعضای محترم هیأت مدیره، بحث استارآپ ها مطرح و مصوب شد که کمیته استارآپ‌ها ذیل کمیسیون آموزش و پژوهش تشکیل شود.
عملاً چون قبلاً جلسه‌ای در این رابطه داشتیم و استقبال بسیار خوبی نسبت به آن از طرف افراد مختلف و مهندسانی شد که در این حوزه کار کرده بودند، سازمان نظام مهندسی باید در این زمینه پیش‌قدم شود.
دکتر نبی‌ئی در پایان گفت: این نمایشگاه بهانه خوبی است تا هم حضور سازمان در آن اعلام، هم ارتباط مستقیمی با اعضایش برقرار شود و هم باعث شده تا ما نیز در جهت هوشمندسازی ساختمان‌ها، با افرادی که در نمایشگاه شرکت می‌کنند، تعامل داشته باشیم و این برای پیشبرد اهداف سازمان، اعضا و کمک به هوشمندسازی ساختمان به خصوص در بخش انرژی بسیار موثر است.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;