نیروگاه خورشیدی پرتابل در پدافند غیرعامل

محققان کشورمان در آخرین تحقیقات خود در زمینه انرژی خورشیدی، موفق به ساخت نیروگاه خورشیدی شدند که به گفته یک مقام مسئول در این زمینه، این نیروگاه می تواند استفاده نظامی نیز داشته باشد و برای گروههای نظامی برق تولید کند.
به گزارش تاسیسات نیوز، دکتر افسانه عسگریان، مدیر مرکز انرژی های نو جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی در خصوص طرح «نیروگاه خورشیدی پرتابل» با کاربرد در پدافند غیر عامل و اهداف نظامی گفت: ما از سال ۱۳۹۰ در تولید نیروگاههای خورشیدی فعالیت داریم.
وی در خصوص نیروگاه خورشیدی پرتابل افزود: این نیروگاه می تواند برق یک گروه نظامی که شامل روشنایی منطقه، شارژ تلفن همراه، لپ تاپ و کولرگازی می‌شود را تامین کند.
عسگریان ادامه داد: این نیروگاه در یک ساعت، ۲و نیم کیلووات برق تولید می کند و می تواند در مواقع بحرانی قابل کاربرد باشد.
مدیر مرکز انرژی های نو جهاددانشگاهی واحد آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: این نیروگاه مجهز به سیستمی است که علاوه بر تامین برق مصرفی، مازاد آن را ذخیره می کند؛ انرژی ذخیره شده می تواند به هنگام شب و یا مواقعی که نور خورشید گلخانه ای است مورد استفاده قرار بگیرد.
به گفته وی، این نیروگاه قابل حمل است و می تواند روی خودروی دیگری نصب شود و برق یک گروه را تامین کند.
تولید برق از باد در نیمه شب
وی با بیان اینکه این سیستم به مدت ۴۸ ساعت می تواند اکیپ و یا منطقه را پشتیبانی کند، عنوان کرد: این نیروگاه را طوری طراحی کرده ایم که به هنگام شب نیز از باد برق تولید می کند.
این محقق با بیان اینکه این سیستم نمونه خارجی دارد، گفت: ولی در داخل کشور چنین نمونه ای وجود ندارد و محققان جهاددانشگاهی به دانش فنی آن دست پیدا کرده اند.
عسگریان خاطر نشان کرد: این دستگاه دارای نشانگر وضعیت پنل خورشیدی است بدان معنا که می تواند میزان ذخیره شدن انرژی را نشان دهد.
وی در خصوص ویژگی های ظاهری این نیروگاه خورشیدی گفت: این نیروگاه یک فضای ۲ متر در ۲ متر است که امسال هم یک نمونه از آن را به فروش رسانده‌ایم.
منبع خبرگزاری مهر
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;