اقتصاد متلاطم و نوسانات بازار ارز

گلایه شرکت‌های حاضر در نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این نمایشگاه که از اول تا چهارم آبان‌ماه ادامه داشت، میزبان حضور تقریبا ۳۵۰ شرکت داخلی و بیش از ۷۰ شرکت خارجی بود. چین، آلمان، ایتالیا، تایوان، ترکیه و هند از مهم‌ترین شرکت‌های خارجی حاضر در نمایشگاه بودند.
بر اساس این گزارش، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی اما نسبت به سال گذشته از تفاوت فاحشی برخوردار بود و آن عدم حضور برخی از شرکت‌های مطرح داخلی نظیر بوتان و ایران رادیاتور و بسیاری دیگر بود که شرایط اقتصادی حال حاضر و اعمال تحریم‌ها از سوی آمریکا از مهم‌ترین دلایل برای عقب راندن این برندها از صحنه نمایشگاه بود.
این گزارش حاکی است، برخی از برندها نیز صرفا به جهت عقب نماندن از صحنه رقابت تن به حضور در نمایشگاه دادند و به زعم خود آن‌ها، حضور در نمایشگاه توجیه اقتصادی موردانتظار آن‌ها را برآورده نمی‌کند.
محمد مبینی سرپرست فروش شرکت «ایزی پایپ»، با اشاره به حضور متمادی و متوالی این شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی به ضرورت این حضور اشاره کرد و گفت: مشارکت در چنین رویدادهایی از ضروریات و سیاست‌های هر شرکتی به شمار می‌رود و هدف ما از این حضور عمدتا پوشش برندینگ است، چرا که مقوله فروش بر عهده شبکه‌های فروش است، اما به هر حال، حضور در نمایشگاه در فروش بی‌تاثیر نیست.
مبینی در ادامه به آشفتگی اقتصادی و نوسانات بازار ارز اشاره کرد و گفت: صنعت ساختمان و تاسیسات از بزرگ‌ترین صنایع کشور است. شرکت ایزی‌پایپ مشکلی بابت بازار داخلی ندارد و تنها دغدغه آن تولید یک سری کالاهایی است که مواد اولیه‌شان وارداتی است. اگر این مساله و نوسانات بازار ارز کنترل شود، دغدغه‌ای متوجه شرکت نخواهد بود.
خدابخشی مدیرعامل شرکت «ارتعاشات صنعتی ایران» که با طراحی غرفه‌ای چشمگیر و جذاب در نمایشگاه حاضر شده بود، تصریح کرد: شرکت در نمایشگاه برای ما دو بعد دارد. یک بعد به دیدار حضوری و برقراری ارتباط نزدیک با مشتریانی ختم می‌شود که امکان دیدار با ‌آنها کمتر وجود داشته است که به واسطه برقراری این ارتباط نزدیک از نقطه‌نظرات و انتقادات سازنده آن‌ها منتفع می‌شویم. اما بعد دیگر به بازاریابی شرکت مربوط می‌شود، چرا که در طول زمان حضور در نمایشگاه با مشتریان جدید آشنا می‌شویم و مذاکره می‌کنیم و طبعا اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا وضع اقتصادی فعلی و نوسانات بازار ازر تاثیری در فعالیت شرکت شما داشته است، گفت: از نظر من، بدترین اتفاقی که می‌تواند در یک جامعه صنعتی بیافتد، از بین رفتن ثبات است. گران شدن ارز مشکل بزرگی است، اما ثبات نداشتن قیمت آن مشکلی بس بزرگ‌تر. تصور کنید شرکت‌هایی چون ما با برآورد هزینه‌ها در یک پروژه شرکت می‌کنند، اما نوسانات حاکم در بازار باعث می‌شود که بعد از چند ماه نه‌تنها سودی نصیب شرکت نشود، بلکه متحمل ضرر هم بشود.
علی رادمان، قائم مقام گروه صنعتی کولاک گستر یزد نیز در این رابطه گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، متاسفانه وضعیت تولید اسفناک شده و این مشکل گریبان بسیاری از شرکت‌ها را گرفته است. اما گاهی اوقات، بعضی بحران‌ها قابلیت تبدیل شدن به فرصت را دارند به‌ویژه شرکت‌هایی که محصولات خاص تولید می‌کنند. شرکت کولاک گستر یزد نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.
او ادامه داد: هرچند از لحاظ کمی افت و تنزل داشته‌ایم، اما خوشبختانه از نظر کیفی رشد چشمگیری را شاهد بودیم و همین رشد باعث شده تا بخش اعظمی از مشتریان بازار امروز را به خود جذب کنیم.
 
   
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;