نقش مهم لوله کاروگیت در دفع فاضلاب

با توجه به اینکه دفع فاضلاب خانگی، صنعتی و کشاورزی به صورت کاملاً بهداشتی و بدون ایجاد خطر آلایندگی برای محیط زیست، یکی از مهمترین مسائل جوامع است، استفاده از روش‌هایی که بتوانند در این راستا به طور مؤثر عمل کنند، لازم و ضروری است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، لوله کاروگیت فاضلابی نوعی لوله پلی اتیلن است که به منظور نصب در تأسیسات انتقال آب و فاضلاب و پساب طراحی شده است.
اهمیت دفع انواع فاضلاب با استفاده از لوله کاروگیت فاضلابی
همراه با پیدایش لوله های پلیمری، مزیت لوله های پلی اتیلن هر روز بیش از پیش به تدریج برای مهندسان آشکار شدند، به این ترتیب، انواع لوله پلی اتیلن تک جداره و دوجداره برای نصب در سیستم های دفع و انتقال انواع فاضلاب مورد استفاده قرار گرفتند. در حال حاضر، استفاده از لوله کاروگیت در سیستم های فاضلابی، حدود نیم قرن قدمت دارد.
فاضلاب، مجموعه ای از مواد زائد جامد و مایع است که توسط انسان تولید می شود؛ فاضلاب بسته به مکان تولید، به انواع مختلف فاضلاب های خانگی، صنعتی و کشاورزی دسته بندی می شود. هر کدام از این فاضلاب ها مقادیر قابل توجهی از مواد شیمیایی، یون ها و گازهای مختلف دارند. تعداد زیادی باکتری و میکروب نیز در محیط فاضلاب، فعال هستند.
ضرورت دفع فاضلاب‌ها توسط لوله کاروگیت فاضلابی، پیروی از قانون حفظ محیط زیست است. مایع فاضلاب به شدت شیمیایی و حاوی باکتری های خطرناک است. اگر این مواد به محیط زیست راه پیدا کنند می توانند موجب آلودگی آن شوند. از طرفی دیگر، مواد شیمیایی فاضلاب ماهیت اسیدی دارند و خورنده هستند. بدیهی است اگر فاضلاب به صورت بهداشتی دفع نشود، مشکلات زیادی برای ساکنین و همین طور محیط زیست ایجاد می کند.
لوله کاروگیت فاضلابی بهترین لوله برای انتقال بهداشتی انواع فاضلاب است. این لوله ها با قطرهای مختلف در بازار موجود هستند.قیمت لوله کاروگیت به طول لوله و وزن آن بستگی دارد. قیمت مواد اولیه پلی اتیلن و قیمت جهانی این تجهیزات نیز بر روی قیمت نهایی آن ها مؤثر هستند.
مزایای نصب لوله کاروگیت فاضلابی به روش دفنی
دوام و استحکام، دو خصوصیت اصلی هستند که باید در لوله کاروگیت فاضلابی که در زیر زمین نصب می شود وجود داشته باشند. در این صورت، لوله ها به راحتی قادر خواهند بود فشار لایه های فوقانی خاک را تحمل کنند. نصب این لوله ها در زیر زمین علاوه بر اینکه هزینه ها را کاهش می دهد، موجب کارکرد لوله تا حدود ۱۰۰ سال، بدون تغییر و تخریب خواهد شد.
دلیل اینکه استفاده از این لوله ها برای انتقال ایمن فاضلاب توصیه می شود، مزیت های منحصر به فردی هستند که مقاومت شبکه لوله کشی را تضمین می کنند؛ دیواره با مقاومت بالا، عدم رشد باکتری ها، عدم رسوب گرفتگی، پایداری در برابر فشار و تنش، عدم خوردگی و سهولت در حمل و نصب، مهم ترین ویژگی های لوله کاروگیت فاضلابی هستند.
مسیر انتقال فاضلاب در شبکه لوله کشی
برای انتقال فاضلاب از محل تولید تا محل تصفیه خانه لوله کاروگیت فاضلابی با قطرهای مختلف استفاده می شود. فاضلاب به مسیر اصلی لوله وارد شده و پس از آن به شبکه اصلی فاضلاب شهر جریان می یابد. تقریباً تمام قسمت های این شبکه با استفاده از انواع لوله پلی اتیلن راه اندازی شده است؛ اتصالات، مجرای اصلی و فرعی، انشعابات و …، نمونه هایی از این کاربردها هستند.
نصب لوله کاروگیت فاضلابی
نصب و راه اندازی لوله کاروگیت فاضلابی در ترانشه اهمیت زیادی دارد. کلیه مراحل عملیات نصب باید مطابق با استاندارد جهانی و ملی اجرا شوند. مهم ترین مواردی که در نصب و راه اندازی لوله کاروگیت فاضلابی در کانال زیر زمینی باید مورد توجه قرار داده شوند عبارتند از:  استانداردهای فنی لوله گذاری، مصالح، ابزار آلات و ماشین ها، مصالح پی سازی، بستر سازی و خاک ریزی، اتصال لوله ها، انجام آزمون های مهندسی و خاک شناسی.
منبع پایگاه خبری آفتاب نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;