خانواده ها همه تاسیسات کار شده اند

رئیس اتحادیه مکانیک ساختمان با بیان این‌که حجم اعظم نیاز بازار این صنف از طریق تولید داخلی تامین می‌شود، گفت: کاهش میزان ساخت و ساز و افزایش هزینه‌های خانوار عاملی شد تا کسب و کار صنف مکانیک ساختمان با افت همراه شود و خانواده‌ها برای رفع مشکلات تاسیساتی ساختمان شخصا دست به کار شوند.
بیژن عطارد ، اظهار کرد: وضعیت صنف مکانیک ساختمانی ارتباط مستقیم با میزان ساخت و ساز دارد به همین دلیل به دنبال رکود ساخت و ساز ساختمان و افزایش قیمت کالاهای مصرفی، با رکود و کاهش تقاضا روبرو شده است.
همچنین فعالان این صنف به دلیل افزایش هزینه‌های جاری زندگی به اجبار میزان دستمزد خود را افزایش داده‌اند.
رئیس اتحادیه مکانیک ساختمان افزود: صنف مذکور از دو بخش نصب و اجرا و تعمیرات تشکیل شده که با رشد قیمت کالاهای مصرفی و دستمزد، حجم اعظم کار در این صنف معطوف به تعمیرات شده است.
وی با بیان این‌که قیمت کالا و قطعات در طول سال با رشد ۱۰۰ درصدی همراه بوده است، خاطرنشان کرد: هزینه جاری خانواده‌ها رشد بسیاری داشته و این موضوع عاملی شده تا افراد هزینه‌های خود را با توجه به درآمد و اولویت‌های خانواده مدیریت کنند از این رو افراد در صورت ایجاد مشکل در تاسیسات ساختمانی به شخصه دست به کار می‌شوند.
عطارد در پاسخ به این سوال که چند درصد از نیاز بازار مکانیک ساختمانی از طریق تولید داخلی تامین می‌شود، تاکید کرد: حدود ۹۵ درصد از نیاز بازار مکانیک ساختمانی از طریق تولید داخلی تامین می‌شود و کیفیت این محصولات به ویژه در لوله‌های پروفیلی و فولادی بسیار مناسب است.
وی تصریح کرد: با رشد قابل توجه نرخ دلار، واردات کالاهای مشابه تولید داخلی هزینه بسیاری داشته و صرفه اقتصادی ندارد.
رئیس اتحادیه مکانیک ساختمان گفت: رکود بازار و کاهش میزان ساخت و ساز مسکن یکی از بزرگترین مشکلات صنف مکانیک ساختمان است زیرا از حجم کار این صنف کاسته شده است.
منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;