گرانی ۱۰ درصدی مس در بازار

بانک سیتی نسبت به افزایش قیمت مس خوش بین شده و پیش‌بینی کرد این فلز در سه تا شش ماه آینده به میزان ۱۰ درصد گران خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این بانک آمریکایی اعلام کرد با توافق تجاری ترامپ با چین و بهبود اقتصاد جهانی، بازار مس دچار کمبود عرضه خواهد شد.

پیش‌بینی سیتی در حالی مطرح شده که قیمت مس سال گذشته به دلیل کندی رشد اقتصادی چین، ۱۵ درصد کاهش یافت و به ۶۱۱۶ دلار در هر تن رسید.

طبق شاخص MSCI چین، بازار سهام چین سال میلادی گذشته به دلیل تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین و تلاش‌های پکن برای کاهش حجم عظیم بدهی این کشور، از نظر دلاری ۲۰.۴ درصد کاهش یافت.

چین و آمریکا ماه میلادی جاری از پیشرفت در مذاکرات دوطرفه برای پایان دادن به جنگ تجاری خبر دادند و این امر خوش بینی به پایان بن بست میان دو اقتصاد بزرگ جهان را برانگیخته است. اما اگر تا اول مارس توافقی حاصل نشود، آمریکا تعرفه‌ها روی واردات کالاهای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

سیتی اعلام کرد انتظار دارد قیمت مس در سال ۲۰۱۹ تحت تأثیر رشد دو درصدی تقاضای چین به دلیل رشد قوی ساخت و ساز و سرمایه‌گذاری در زیرساخت نیروی این کشور، به ۶۷۰۰ دلار در هر تن صعود کند.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، تحلیلگران سیتی اظهار کردند همچنین کندی فروش خودرو در چین با رشد خودروهای برقی که مس بیشتری مصرف می‌کنند، جبران خواهد شد.

همزمان، موجودی مس در پایین‌ترین سطح ۱۰ سال اخیر قرار دارد و در سه ماهه دوم امسال کاهش بیشتری پیدا خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران سیتی، این مسئله کافی است تا بازار مس را در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با ۲۰۰ هزار تن کمبود عرضه مواجه کند.

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;