زیان میلیاردی از سوی آب و فاضلاب

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در بخش آب و فاضلاب سالانه ۳۲۰۰ میلیارد تومان درآمد و ۶۲۰۰ میلیارد تومان هزینه داریم گفت: درحال‌حاضر درمجموع ۲۱ هزار میلیارد تومان زیان انباشته در صنعت آب و فاضلاب کشور داریم.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مسعود خشایی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در دومین کنفرانس دوسالانه اقتصاد آب اظهار داشت: در صنعت آب و فاضلاب کشور بالغ بر ۸۰ هزار میلیارد تومان دارایی داریم که این میزان دارایی سالانه ۳۲۰۰ میلیارد تومان درآمد برای کشور به‌دنبال دارد.

وی افزود: در حالی درآمد سالانه صنعت آب و فاضلاب کشور ۳۲۰۰ میلیارد تومان است که میزان هزینه سالانه شرکت‌های آب و فاضلاب، ۶۲۰۰ میلیارد تومان است یعنی ۳۰۰۰ میلیارد تومان زیان سالانه در صنعت آب و فاضلاب داریم.

خشایی با بیان اینکه “زیان‌های پیاپی هر سالانه منجر به ایجاد یک زیان انباشته در صنعت آب و فاضلاب کشور شده است”، گفت: در حال حاضر در مجموع ۲۱ هزار میلیارد تومان زیان انباشته در صنعت آب و فاضلاب کشور داریم.

وی ادامه داد: موضوع نرخ یکی از مهمترین موضوعات صنعت آب و فاضلاب است که از دلایل اصلی ایجاد این زیان انباشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: در حال حاضر در بخش شهری نزدیک به ۴۳ درصد هزینه تمام شده تولید و تأمین آب شرب از مشترکان دریافت می شود و ۵۷ درصد باقی مانده منجر به ایجاد زیان انباشته شرکت های آب و فاضلاب خواهد شد.

وی افزود: عمده این ۵۷ درصد، در بخش استهلاک دارد برداشت می شود و این عقب‌ماندگی اقتصادی به مستهلک شدن بیشتر دارایی‌های فعلی می انجامد.

منبع تسنیم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;