دور فن کوئل را با تبلت کنترل کنید

یک شرکت دانش بنیان داخلی با بیش از دو دهه سابقه، تولید کننده ترموستات های فن کوئل، داکت اسپلیت، سیستم های گرمایش از کف، زنت، هواساز و کلیه سیستم‌های تهویه مطبوع در کشور است.
به گزارش تاسیسات نیوز، محصولات این شرکت دانش بنیان داخلی مورد استفاده انبوه سازان و شرکت های نام آشنای بزرگ کشور است و مشتریان خود را از خرید این محصولات با قیمت بالاتر از دیگر کشورها خلاص کرده است.
این شرکت، سیستم های کلاسیک کنترل تهویه مطبوع را به گونه ای متفاوت ارائه می کند. به گفته سید مهدی قاضی میر سعید مدیر عامل شرکت مهندسی مرصوص، این امکانات در حال حاضر شامل ترموستات تبلت همراه با قابلیت کنترل از طریق اینترنت بر پایه سیستم هوشمند BMS سامسونگ، ماژول کترل فن کوئل و کولر آبی بصورت بی سیم (وایرلس)، ترموستات با قابلیت کنترل ۲ شیر برقی مناسب برای فن کوئل های ۴ لوله ای (سرد و گرم همزمان) و ترموستات مناسب برای فن کوئل های ۴ دور می شود.
وی افزود: ترموستات تبلت ان تی Tablet NT که همانند مدل پایه آن ۵۵۰ دارای کاربری برای کنترل انواع فن کوئل سه دور و تک دور و داکت اسپلیت است این سیستم این بار مجهز به یک عملکرد اضافه شده که بر پایه سیستم هوشمند BMS سامسونگ عمل کرده و می تواند جایگزینی برای ترموستات هانیول مدل DT100 باشد.
این فعال دانش بنیانی در کشور، ادامه داد: کنترل وایرلس سری Tec 202 یک محصول کاملا کاربردی است که توسط این شرکت طراحی شده است. این سیستم قابلیت کنترل بی سیم را برای انواع فن کوئل و کولرآبی فراهم می کند.
اگر دستگاه کولر آبی یا فن کوئل در جایی قرار داشته باشد که امکان سیم کشی بین آن و کنترلر(ترموستات) دیواری وجود نداشته باشد، راهکار وایرلس مرصوص بدون نیاز به سیم و با داشتن برق مجزا در محل دستگاه و کنترلر امکان اتصال کلید را ممکن می سازد.
امکان دیگری که این محصول ارائه می دهد، کنترل چندین دستگاه فن کوئل بوسیله یک ترموستات بوده که مناسب برای محیط های بزرگ دارای چندین دستگاه فن کوئل است.
با استفاده از یک ترموستات دیواری و اتصال بی سیم آن به چندین ماژول بی سیم که روی فن کوئل ها نصب شده است، تمامی دستگاه ها را روشن/ خاموش کرده و در دمای دلخواه تنظیم می شود.
به گفته وی، محصول دیگر این شرکت که در فن کوئل های ۴ لوله ای کاربرد دارد، این است که در ترموستات های معمولی که برای کنترل فن کوئل ها بکار می روند، امکان قطع و وصل سه دور فن برای تنظیم خروجی هوا و یک شیر برقی جهت کنترل جریان آب وجود دارد.
این فن کوئل ها به نوع دو لوله ای معروف هستند (یک خروجی و یک ورودی). در انواع پیشرفته تر فن کوئل ها، کنترل دما توسط جریان همزمان آب سرد و گرم صورت می گیرد. این فن کوئل ها شامل دو لوله ورودی و دو لوله خروجی بوده که اغلب مجهز به ۲ شیر برقی است.
مرصوص در مدل خاصی از ترموستات تبلت امکان کنترل دو شیر برقی را فراهم کرده است. این محصول تا قبل از این تنها به صورت وارداتی در بازار عرضه شده و مرصوص توانسته است اولین نمونه تولید داخل این محصول را روانه بازار کند.
میرسعید ادامه داد: فن کوئل هایی که در بازار همواره عرضه می شود با سه دور فن بوده و توسط ترموستات های سه دور کنترل می شود.
برخی از انواع خاص فن کوئل ها مجهز به ۴ دور خروجی فن بوده که تاکنون، برای کنترل آنها از نمونه ترموستات های وارداتی استفاده می شد؛ اما مرصوص با استفاده از دانش بومی سازی شده، محصول تبلت را در یک مدل خاص برای کنترل چهار دور فن طراحی و روانه بازار کرده است.
منبع مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;