رکورد مصرف گاز در بخش خانگی

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به سرمای سراسری هوا روز ۲۴ دی‌ماه مصرف گاز در بخش خانگی رکورد تازه‌ای به جا گذاشت و از مرز ۵۴۰ میلیون مترمکعب گذشت.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مجید بوجارزاده افزود: با توجه به اینکه بیش از ۲۰ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و برودت هوا را تجربه می‌کنند، پیش‌بینی می‌شود تا جمعه (بیست و هشتم دی‌ماه) مقدار مصرف گاز به بیش از ۵۶۰ میلیون مترمکعب برسد.
وی یادآوری کرد طبق گزارش‌های هواشناسی، سامانه بارشی جدیدی به همراه برودت شدید هوا دوباره از اوایل هفته آینده وارد کشور می‌شود.
«برای اینکه انرژی مورد نیاز بخش‌های صنعتی و نیروگاهی کشور به شکل مطلوب تامین شود باید مردم ضمن رعایت نکات ایمنی، مصرف بهینه را نیز رعایت کنند».
چند نکته ایمنی درباره وسایل گازسوز
سخنگوی شرکت ملی گاز ایران بر رعایت نکات ایمنی در مصرف گاز و استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و توجه ویژه به برچسب انرژی نصب شده روی این لوازم تاکید کرد.
بوجارزاده یادآوری کرد هر سال بیش از ۷۰ درصد از علل حوادث فوت و خفگی با گاز منواکسیدکربن مربوط به دودکش است.
پوشیدن لباس مناسب زمستانی در منزل و کم کردن درجه بخاری و وسایل گرمایشی، رعایت کردن دمای رفاه بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی در اتاق‌هایی که در طول روز از آنها استفاده نمی‌شود از راه های بهینه سازی مصرف گاز در فصل سرماست.
مشترکان گاز طبیعی باید به‌طور جدی از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز بپرهیزند و از نیروهای متخصص برای نصب وسایل گازسوز استفاده کنند.
برای گرم کردن خانه و محل کار باید از بخاری‌های استاندارد استفاده کرد. اطمینان از سلامت کارکرد، دقت در نصب دودکش استاندارد و اتصالات لوازم گازسوز، از راه‌های پیشگیری از خطر انتشار گاز منواکسید کربن است.
مشترکان باید هنگام استفاده از وسایل گازسوز بویژه بخاری گازی از باز بودن مسیر دودکش و نصب کلاهک اچ شکل در پشت بام مطمئن شوند.
همچنین برای پیش‌بینی تبادل هوا و جریان اکسیژن کافی متناسب با نیاز دستگاه‌ها و سامانه‌های گرمایشی نصب شده در محیط‌های مسکونی دقت کافی داشته باشند و به‌صورت دوره‌ای، سیستم‌های خروجی و تبادل هوا و اکسیژن و دودکش را کنترل کنند.
روشن کردن وسایل گرمایشی یک‌ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آنها یک‌ساعت پیش از پایان وقت اداری از دیگر موارد مهم است.
۹۳٫۶ درصد جمعیت کشور از نعمت گاز برخوردارند که شامل ۹۷ درصد جمعیت شهری و ۸۲ درصد جمعیت روستایی است.
بیش از ۷۰ درصد انرژی گاز کشور از طریق گاز تامین می شود.
تولید روزانه گاز در ایران معادل روزانه پنج میلیون بشکه نفت خام است.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;