تولید نسل جدیدی از عایق‌ها

برای اولین بار در جهان، فیزیک دانان یک عایق مکانی منصر به فردی ساخته اند که در آن تحریکان نوری و الکترونی کنار هم قرار گرفته و با هم جریان می یابد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، عایق های مکانی موادی با ویژگی های بسیار خاص هستند که ذرات نور یا برق را روی سطح یا لبه های خود هدایت می کنند نه داخل خود. این رفتار غیر عادی سبب نوآور ی های فنی بسیاری می شود که این امر سبب انجام تحقیقات گسترده روی آنها برای سالیان متمادی شده است.
فیزیک دانان دانشگاه ژولیوس ماکسی میلیانس در باواریای آلمان با همکاری دانشمندانی از سنگاپور به تازگی از کشف خود در مجله نیچر رونمایی کردند. برای اولین بار، تیم با موفقیت یک عایق مکانی ساخته که همزمان با تحریکات نوری و الکترونی کار می کند.
این عایق های مکانی می توانند هم برای سیستم های الکترونیک سوئیچ شده و کاربردهای لیزری استفاده شوند. عایق های قبلی چون بر اساس الکترون یا فوتون بودند تنها یکی از این کاربردها را می توانستند عملی سازند.
عایق جدید روی یک ریزتراشه ساخته شده و اساساً شامل ترکیب نیمه رسانای گالیوم آرسنید می شوند. اینها یک ساختار شانه ای دارند و از ستون های بسیار کوچک هر کدام به قطر دو میکرومتر (دو میلیونیم متر) ساخته می شوند.
پس از تحریک این ریزساختار با نور لیزر ذرات نور فقط در لبه های آن شکل می گیرند. بعد ذرات در امتداد لبه ها و گوشه ها با تلفات نسبتاً کم حرکت می کنند. یک میدان مغناطیسی ما را قادر به کنترل و برعکس کردن جهت گسترش ذرات می سازد.
این یک سیستم پیچیده است که در ابعاد کاربرد-محور عمل می کند و در آن نور را می توان کنترل کرد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;