خودکفایی محققان دانشگاه آزاداسلامی در تجهیزات تهویه‌مطبوع خورشیدی

محققان دانشگاه آزاد اسلامی در راستای حل چالش‌های کشور در زمینه صرفه‌جویی انرژی موفق به طراحی و تولید تجهیزات تهویه‌مطبوع خورشیدی شدند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، کاربردی شدن علم یکی از موضوعات حائز اهمیت در میان پژوهشگران و دانشگاهیان است. پژوهشگران در چند سال اخیر در کنار پرداختن به موضوعات تئوری و نظریه‌سازی، بر تأثیر نتیجه‌ تحقیقات برای حل مسئله‌ تمرکز دارند.
در این میان پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی نیز با توجه به بحران‌ها و چالش‌های پیشروی کشور درصدد کاربردی کردن علم و تحقیقاتشان هستند.
صرفه‌جویی در مصرف انرژی و طراحی تجهیزاتی با مصرف انرژی پایین از راهبردهای خروج از چالش‌های کلان کشور است.
پرونده چرخ دانشگاه‌ با معرفی این پژوهشگران سعی می‌کند اقدامات شگرف محققان را به گوش مردم و مسئولان برساند تا شاید مراکز مورد نیاز این تحقیقات نیم‌نگاهی به آنها داشته باشند.

سیدعلی صدر واقفی با اشاره به بهره‌گیری از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در تأسیس یک واحد فناور،‌گفت: این واحد فناور در زمینه طراحی و تولید تجهیزات تهویه‌ مطبوع و تأسیسات مکانیکی شروع به فعالیت کرده است که با توجه به محدودیت‌های پیشروی کشور در حوزه انرژی، رویکرد ویژه‌ای در طراحی تجهیزات بهینه دارد.
سرپرست واحد فناور انرژی سبز صدر در رابطه با روند روبه‌رشد استفاده از سیستم‌های تهویه‌ مطبوع مستقل در کشور سخن گفت و ادامه داد: با مشارکت صاحبان صنایع برای اولین بار سیستم تهویه‌ مطبوع داکت اسپلیت توسط این واحد فناور شبیه‌سازی و به عرصه تولید رسید.
هدف غایی واحد فناور انرژی سبز صدر، استفاده از انرژی خورشیدی در تجهیزات تهویه‌ مطبوع است.
صدر واقفی با اشاره به کمک‌های شایان دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) در راستای توانمندسازی حرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: اکنون با استقرار و با استفاده از امکانات صنعتی و کارگاهی واحد دانشگاهی یادگار امام(ره) موفق به تولید و خودکفایی کامل در زمینه ساخت سیستم تهویه‌مطبوع داکت اسپلیت شده‌ایم. اپلیکیشن موبایلی برای ردیابی تجهیزات و ارائه هرچه بهتر خدمات پس از فروش نیز طراحی شده است که به‌زودی رونمایی خواهد شد.
فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره)، تصریح کرد: امروزه درصد قابل توجهی از انرژی سوختی و الکتریکی کشور صرف گرمایش و سرمایش ساختمان‌ها می‌شود؛ از این‌رو رویکرد صرفه‌جویی در انرژی به‌عنوان یک اصل برای واحد فناور انرژی سبز صدر مطرح است.
سرپرست واحد فناور انرژی سبز صدر با اشاره به ویژگی‌های سیستم تهویه‌ مطبوع داکت اسپلیت، اظهار کرد: صدای کم دستگاه‌های تولید شده، استفاده از سیستم‌های جدید برای کاهش برق مصرفی در هنگام استارت، استفاده از کمپرسورهای نسل جدید و بهره‌مندی از کویل‌هایی با ظرفیت حرارتی بالا از ویژگی‌های سیستم تهویه‌ مطبوع تولید شده توسط واحد فناور انرژی سبز صدر است.
وی با اشاره به اشتغال ۹ نفر از دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد فناور انرژی سبز صدر، افزود: به‌صورت غیرمستقیم برای ۲۰ نفر در زمینه‌های بازاریابی و فروش اشتغال‌زایی شده است.
دپارتمان‌های برای ارائه خدمات پس از فروش و نظارت بر اجرای پروژه‌ها تشکیل شده است که با افزایش میزان فروش، متخصصان بیشتری جذب اشتغال خواهند شد.
منبع آنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;