۱۰.۹ گیگاوات برق بادی جدید در شبکه برق آمریکا

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA)، اکثر ظرفیت های انرژی جدید امریکا در سال ۲۰۱۹ از منابع انرژی تجدید پذیر به دست می آید.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، از پاور تکنولوژی: EIA برآورد می کند که ۲۳.۷ گیگاوات به بخش برق ایالات متحده افزوده می شود، که ۶۴ درصد از این انرژی باد و خورشید است و ۸.۳ گیگاوات انرژی در سال ۲۰۱۹ بازنشسته خواهد شد و بیش از نیمی از بازنشستگی های برنامه ریزی شده از زغال سنگ می‌باشد.
از ۲۳.۷ گیگاوات که اضافه خواهد شد، ۴۶٪ (معادل ۱۰.۹ گیگاوات) از این مقدار از انرژی بادی تامین می شود، و انرژی باد از پروژه های بزرگی که در تگزاس، ایووا و ایلینوی هستند تامین می شود.
بیشتر از ۱۸% (۴.۳ گیگاوات) پروژه های مهم از انرژی خورشیدی در تگزاس، کالیفرنیا و کارولینای شمالی می آید.
EIA همچنین تخمین می زند که ۳.۹ گیگابایت انرژی خورشیدی بیشتر در بخش های مسکونی و تجاری مصرف می شود.
اضافات نهایی از گاز طبیعی (۳۴ درصد) و دیگر انرژی های تجدید پذیر و ذخیره سازی باتری (۲ درصد) خواهد بود.
تخمین زده می شود که تا پایان سال، ۴.۵ گیگاوات از نیروگاه های زغال سنگ کنار گذاشته می‌شوند.
از جمله این نیروگاه ها، مرکز تولید ناواجو در آریزونا می باشد که در مجموع ۲.۳ گیگاوات از کل است و انتظار می‌رود تا آخر سال ۲۰۱۹ به طور کل بسته شود.
این مقدارکم‌تر ازکاهش ۱۳.۷ گیگاوات در سال ۲۰۱۸ است که دومین میزان کاهش ظرفیت زغال سنگ در یک سال است.
علی‌رغم قول‌های انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در قبال ادامه به تولید زغال سنگ، کاهش تولید زغال‌سنگ کماکان ادامه داشته است.
دو نیروگاه هسته ای در ماساچوست و پنسیلوانیا در ماه سپتامبر نیز بسته خواهند شد، که به طور کلی در مجموع تولید ۱.۵ گیگاوات (۱۸ درصد) و ۲.۲ گیگاوات از گاز طبیعی (۲۷ درصد) متوقف خواهد شد.
طراحی توربین های بادی غول پیکر در امریکا
آوازه انرژی های بادی از گذشته نیز به گوش همگان رسیده بود، سال گذشته نیز پژوهشگران در ایالات متحده امریکا درصدد طراحی و ساخت توربین‌های بادی غول پیکری با ظرفیت تولید ۵۰ مگاوات شدند که طول آن بلندتر از برج ایفل یعنی ۲۰۰ متر بود، که در ادامه به شرح مختصری از آن اشاره خواهد شد.
این پروژه توسط پژوهشگران و محققان دانشگاه ویرجینیای ایالات متحده امریکا انجام خواهد شد.
در سال ۲۰۱۵، آژانس تحقیقات پیشرفته انرژی امریکا حق امتیاز سه ساله این پروژه را به ارزش بیش از ۳.۵ میلیون دلار به آنها اعطا کرد.
اریک لوث از دانشگاه ویرجینیا در یک مصاحبه تلفنی به CNBC گفت:” این پروژه بسیار چالش برانگیز است چرا که مقیاس آن بسیار بزرگ است”.
وی همچنین ادامه داد که این پروژه در حال حاضر بیشتر در فاز تئوری خود بوده و تابستان سال آینده ۲۰ درصد از آن را در منطقه ای خارج از دنوِر ایالت کلورادو آزمایش خواهیم کرد.
ما درحال طراحی پروانه های توربین هستیم که بایستی بسیار نازک و سبک باشد و چنین پروانه های فوق سبکی تاکنون ساخته نشده است.
طبق اعلام شورای جهانی انرژی بادی، هم اکنون در ۱۴ بازارجهان بیش از ۱۴ هزارمگاوات از برق بادی فراساحلی مورد استفاده قرار می گیرد.
در ایالات متحده امریکا، صنعت برق بادی فراساحلی هنوز نوپاست.
در اواخر سال ۲۰۱۶ بود که نخستین نیروگاه بادی فراساحلی این کشور واقع در ساحل جزیره رُودآیلند، آغاز بکار کرد.
منبع زیست آنلاین
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;