ایران میزبان اجلاس جهانی آب در ۱۴۰۳

وزیر نیرو از میزبانی ایران برای «اجلاس جهانی آب» در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت:‌ کشور ما در این سال میزبان جمع بزرگی از متخصصان و فعالان عرصه آب از سراسر جهان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، جلسه کمیته ملی آب‌شناسی با حضور رضا اردکانیان و نمایندگان دستگاه‌های عضو این کمیته در شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

وزیر نیرو در این نشست با اشاره به اینکه «اجلاس جهانی آب» سال ۱۴۰۳ در ایران برگزار می‌شود، گفت:‌ سالیان متمادی در پی دریافت میزبانی برگزاری این اجلاس مهم در کشور بوده‌ایم که بنا به دلایل مختلف این امر تاکنون محقق نشده بود، ولی خوشبختانه در این دوره مقدمات برپایی این رویداد بین‌المللی مهیا شده است و کشور ما در سال ۱۴۰۳ میزبان جمع بسیار زیادی از متخصصان و فعالان عرصه آب از سراسر جهان خواهد بود.

اردکانیان بر لزوم توجه به ماهیت چند انضباطه بودن آب تاکید کرد و افزود:‌ آب مقوله‌ای میان‌بخشی است و تا این مهم را به رسمیت نشناسیم، مساله آب در کشور ما حل نمی‌شود.

رئیس کمیته ملی آب‌شناسی تاکید کرد:‌ توجه به این مساله در شرایط فعلی اهمیت بیشتری پیدا کرده است، چرا که در این دوره تقاضا بر عرضه پیشی گرفته است.

در این نشست همچنین عباس سروش، معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا به‌عنوان نایب رئیس کمیته ملی آب‌شناسی منصوب شد.

منبع پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;